Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz

Dyskusja dotyczy między innymi tego, jak kształcić polskich nauczycieli. Fot. Łukasz Szełemej [Radio Szczecin]
Dyskusja dotyczy między innymi tego, jak kształcić polskich nauczycieli. Fot. Łukasz Szełemej [Radio Szczecin]
Polska edukacja cierpi na "punktozę", czyli stawia na rozwiązywanie testów, zamiast uczyć tego, jak rozwiązywać problemy - tak uważają uczestnicy spotkania na Uniwersytecie Szczecińskim. Trwa tam Posiedzenie Dziekanów Wydziałów Pedagogicznych z całego kraju.
Dyskusja dotyczy między innymi tego, jak kształcić polskich nauczycieli.

Przewodniczący Komitetu Nauk Pedagogicznych w Polskiej Akademii Nauk uważa, że działania rządu w sprawie kształcenia nauczycieli są złe i wszystko wskazuje na to, że sytuacja jeszcze się pogorszy.

Problem to między innymi wytyczne ministerstwa, które każą realizować program według klucza do rozwiązywania testów. Dodatkowo rząd chce skrócić ścieżkę dla osób, które zamierzają zostać nauczycielami, a to błąd - uważa profesor Bogusław Śliwerski.

- Skandalem jest dopuszczenie takiej możliwości, żeby ktoś mógł zostać nauczycielem po nawet zwykłych kursach kwalifikacyjnych - mówi prof. Śliwerski.

Taki kurs ma - według projektu - trwać trzy lata. Dziekan Wydziału Humanistycznego na Uniwersytecie Szczecińskim Barbara Kromolicka uważa, rząd powinien stawiać nauczycielom wyższe wymagania.

- Środowisko pedagogiczne jest trochę przerażone, jak wiele osób dochodzi do tych uprawnień zawodu nauczyciela - mówi dziekan.

W piątek uczestnicy konferencji mają wypracować wspólny sprzeciw wobec planów ministerstwa, który trafi do resortu.
Relacja Jarosława Gowina.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty