Nawet 20 milionów złotych - tyle może wynieść kara umowna za niedotrzymanie terminu oddania dworca Szczecin Główny. To niemal jedna piąta wartości całej inwestycji.
- W umowie mamy zapis o przewidywanej karze za każdy dzień opóźnienia, jednak na razie skupiamy się na tym, by jak najszybciej zakończyć modernizację szczecińskiego dworca - mówi Maciej Bułtowicz z biura prasowego PKP. - Umowa przewiduje w tym przypadku 0,2 proc. wartości kontraktu jako karę umowną.
Pomimo sporego opóźnienia, dofinansowanie unijne na modernizacje dworca nie jest już zagrożone. - Środki unijne w wysokości ponad 60 procent całości inwestycji zostały już rozliczone - dodaje Bułtowicz.
W ramach pierwszego etapu przebudowy stacji Szczecin Główny, odnowiony został zabytkowy budynek stacji, dobudowano całkowicie nową część dworca, w której znajdzie się poczekalnia i kasy biletowe, w pełni przebudowano czwarty i zmodernizowano pierwszy peron. Wybudowano też nową kładkę dla pieszych od ulicy Owocowej. W kontrowersyjny sposób odrestaurowano mur oporowy, który składa się teraz z wielu różnokolorowych cegieł. Odnowiono też budynek dawnej nastawni i dworcowej poczty.