Wykonawca przebudowy dworca negocjuje z właścicielem terenu, na którym znajduje się dworzec tymczasowy utrzymanie go jeszcze co najmniej przez miesiąc - dowiaduje się nieoficjalnie Radio Szczecin.
Jak ustalił nasz reporter, stan prac na budowie wskazuje na to, że remont stacji nie skończy się wraz z końcem tego roku.
Żeby nie stracić unijnej dotacji, która wynosi 67 procent całości inwestycji, spółka PKP musi uruchomić dworzec tuż przed końcem tego roku. Jednak na terenie stacji cały czas trwają prace budowlane. Ciągle nieukończona jest kładka, którą podróżni będą mogli dostać się do budynku dworca z ulicy Owocowej. Trwa remont pierwszego peronu. Natomiast wewnątrz budynku dworca prace wykończeniowe nie są jeszcze tak zaawansowane, aby oddać dworzec w terminie.
Spółka PKP odmówiła nam we wtorek komentarza w tej sprawie. Poinformowała nas jedynie, że dokładny termin otwarcia dworca ma być znany dopiero w najbliższy poniedziałek. Według naszych informacji tego dnia też wykonawca przebudowy ma podpisać umowę z Zachodniopomorskim Stowarzyszeniem Rozwoju Gospodarczego SCP na przedłużenie użytkowania powierzchni w których znajduje się dworzec tymczasowy.
Nieoficjalnie mówi się o tym, że całość prac pierwszego etapu modernizacji zakończy się dopiero w kwietniu bądź nawet maju przyszłego roku.
W ramach pierwszego etapu przebudowy stacji Szczecin Główny, odnowiony został zabytkowy budynek stacji, dobudowano całkowicie nową część dworca, w której znajdzie się poczekalnia i kasy biletowe, w pełni przebudowano czwarty i zmodernizowano pierwszy peron. Wybudowano też nową kładkę dla pieszych od ulicy Owocowej. W kontrowersyjny sposób odrestaurowano mur oporowy, który składa się teraz z wielu różnokolorowych cegieł. Odnowiono też budynek dawnej nastawni i dworcowej poczty.
Koszt pierwszego etapu modernizacji dworca to 111 milionów złotych. Drugi etap, który ma się rozpocząć w trzecim kwartale przyszłego roku ma m.in. objąć remont starej kładki nad torami oraz budowę wiat. Jego koszt szacuje się na około 50 mln złotych. Pełna modernizacja dworca zakończy się w 2017 roku.
Żeby nie stracić unijnej dotacji, która wynosi 67 procent całości inwestycji, spółka PKP musi uruchomić dworzec tuż przed końcem tego roku. Jednak na terenie stacji cały czas trwają prace budowlane. Ciągle nieukończona jest kładka, którą podróżni będą mogli dostać się do budynku dworca z ulicy Owocowej. Trwa remont pierwszego peronu. Natomiast wewnątrz budynku dworca prace wykończeniowe nie są jeszcze tak zaawansowane, aby oddać dworzec w terminie.
Spółka PKP odmówiła nam we wtorek komentarza w tej sprawie. Poinformowała nas jedynie, że dokładny termin otwarcia dworca ma być znany dopiero w najbliższy poniedziałek. Według naszych informacji tego dnia też wykonawca przebudowy ma podpisać umowę z Zachodniopomorskim Stowarzyszeniem Rozwoju Gospodarczego SCP na przedłużenie użytkowania powierzchni w których znajduje się dworzec tymczasowy.
Nieoficjalnie mówi się o tym, że całość prac pierwszego etapu modernizacji zakończy się dopiero w kwietniu bądź nawet maju przyszłego roku.
W ramach pierwszego etapu przebudowy stacji Szczecin Główny, odnowiony został zabytkowy budynek stacji, dobudowano całkowicie nową część dworca, w której znajdzie się poczekalnia i kasy biletowe, w pełni przebudowano czwarty i zmodernizowano pierwszy peron. Wybudowano też nową kładkę dla pieszych od ulicy Owocowej. W kontrowersyjny sposób odrestaurowano mur oporowy, który składa się teraz z wielu różnokolorowych cegieł. Odnowiono też budynek dawnej nastawni i dworcowej poczty.
Koszt pierwszego etapu modernizacji dworca to 111 milionów złotych. Drugi etap, który ma się rozpocząć w trzecim kwartale przyszłego roku ma m.in. objąć remont starej kładki nad torami oraz budowę wiat. Jego koszt szacuje się na około 50 mln złotych. Pełna modernizacja dworca zakończy się w 2017 roku.