Modernizacja szczecińskiego dworca PKP nie musi zostać ukończona w całości do końca tego roku. Jak się okazuje, aby nie stracić unijnego dofinansowania, przebudowa musi zostać sfinalizowana jedynie w 63 proc., bo właśnie w tylu ta inwestycja jest finansowana przez Unię Europejską.
- Chcemy, aby do końca tego roku dworzec zaczął obsługiwać podróżnych - mówi Paulina Jankowska z biura prasowego PKP. - Przez obsługę podróżnych rozumiemy wszystkie te niezbędne funkcje pasażerskie, takie jak kasy biletowe czy poczekalnia.
Spółka za przykład podaje przebudowę dworca w Bydgoszczy, który przyjmuje już pierwszych pasażerów, a modernizacja nie została jeszcze zakończona.
- Tam rzeczywiście dworzec został już udostępniony podróżnym. Pełni on już wszystkie swoje funkcje, natomiast część prac jeszcze trwa - dodaje Jankowska.
Nieoficjalnie mówi się o tym, że całość prac pierwszego etapu modernizacji zakończy się dopiero w marcu przyszłego roku. PKP oficjalnie nie potwierdza tego terminu. Drugi etap miałby się rozpocząć w trzecim kwartale przyszłego roku i objąć m.in. remont starej kładki nad torami oraz budowę wiat nad peronami.
Łączny koszt przebudowy szczecińskiego Dworca Głównego to około 165 mln złotych.