Produkcja wagonów w Szczecinie pod znakiem zapytania. Po zmianie zarządu w spółce PKP Cargo rozważane są dwa warianty: obok zapowiadanej wcześniej produkcji, również kupno wagonów.
Produkcja miała odbywać się w halach Zakładu Napraw Taboru przy ulicy Gdańskiej. PKP Cargo zamierzało montować wagony przy współpracy z amerykańską firmą Greenbrier. Jednak niedawno powołany, nowy prezes PKP Cargo Maciej Libiszewski poinformował, że decyzja o tym czy tak się stanie nie jest pewna. Zapadnie dopiero po przyjściu do zarządu specjalisty do spraw operacyjnych, czyli najwcześniej za kilka tygodni.
Teraz w szczecińskich Zakładach Napraw Taboru pracuje około 160 osób. Jeszcze pod koniec zeszłego roku PKP Cargo szacowało, że produkcja wagonów zwiększy zatrudnienie o kolejne 150 osób.
Docelowo w Szczecinie miało być produkowanych 500 węglarek rocznie. W sumie PKP Cargo posiada 60 tysięcy wagonów towarowych, a ich średni wiek to 30 lat. Koszt jednej węglarki to 250-300 tysięcy złotych.
PKP Cargo to aktualnie największy towarowy przewoźnik kolejowym w Polsce i drugi w Unii Europejskiej.