Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz

Tak ma wyglądać autobusowa pętla przy Turkusowej w Szczecinie. Mat. UM Szczecin
Tak ma wyglądać autobusowa pętla przy Turkusowej w Szczecinie. Mat. UM Szczecin
Miasto Szczecin zerwało umowę z wykonawcą pętli autobusowej i parkingu dla samochodów, który miał powstać na końcowym przystanku Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju przy ulicy Turkusowej.
- Spółka Dykowski przejęła plac budowy 16 maja, ale do dziś nikt nie się tam nie pojawił - informuje zastępca prezydenta Szczecina Michał Przepiera. - Dyscyplinowaliśmy wykonawcę do prac i działań. Widząc, że upływa miesiąc, a inwestycja nie jest realizowana, dyskutując z wykonawcą stwierdziliśmy, że wykonawca nie jest w stanie podołać tej budowie z powodów, które są po jego stronie. W związku z tym musieliśmy odstąpić od tej umowy.

- Aby rozpocząć budowę trzeba teraz rozpisać kolejny przetarg - dodaje Przepiera. - Z tej racji, że szacunek tego kontraktu to blisko dziewięć milionów złotych, to inaczej nie da się tego zlecić. Ale dla nas to niezwykle ważna inwestycja z punktu widzenia obsługi komunikacyjnej.

W tej chwili nikt jeszcze nie jest w stanie powiedzieć, kiedy na placu budowy pojawi się nowy wykonawca.

Na pętli przy ulicy Turkusowej za 9 mln złotych ma powstać monitorowana pętla autobusowa z czterema peronami oraz parking samochodowy na 60 aut z wydzielonymi miejscami do parkowania rowerów.
Relacja Marka Borowca.

Dodaj komentarz 3 komentarze

A może odstąpić od tego pomysłu? Po co nam drugi Basen Górniczy? Tymczasowy punkt przesiadkowy, w dodatku zlokalizowany gdzieś na uboczu. Komu będzie on służył? Żeby dojechać do "szybkiego tramwaju" trzeba będzie nadłożyć drogi jadąc z każdego kierunku, z wyjątkiem osiedla Bukowego. Prowizorka za 9 milionów! Może lepiej przeznaczyć te pieniądze na most Cłowy?
yks ma rację, po co nam drugi Basen Górniczy i prowizorka za 9 mln. Czy ktoś się zastanowił, kto będzie dojeżdżał autobusem na pętlę przy Turkusowej? Mieszkańcom Podjuch, Zdrojów i Dąbia wygodniej wsiadać na przystanku Jaśminowa-ZUS niż cofać się pomiędzy Zdroje a Słoneczne. Można też byłoby uruchomić przystanek autobusowy "Hangarowa" od strony lotniska, niestety na razie tam trwa budowa parkingu. Ile będzie kosztować przejazd kolejowy od strony ul. Jasnej, potrzebny tylko na czas działania pętli autobusowej przy Turkusowej? Puszczenie autobusów od strony Selgrosa to poroniony pomysł. Czy ktoś z decydentów jechał ulicami Walecznych, Pszenną i Mączną w godzinach szczytu? Dodanie tam dodatkowych autobusów spowoduje całkowite zakorkowanie tych wąskich ulic. Kto z mieszkańców Bukowego, Nad Rudzianką, Majowego czy Słonecznego będzie chciał tkwić w autobusie tkwiącym w korku, żeby dojechać dwa kilometry do tramwaju.
Czy ktoś z decydentów sprawdził ile kosztowałoby przedłużenie linii tramwajowej choćby do skrzyżowania ulic Handlowej, Przelotowej i Łubinowej (bo na dokończenie trasy do Kijewa to chyba na razie nie ma co liczyć?). Przy tym skrzyżowaniu jest już działająca od lat pętla autobusowa. Tu mają swoje przystanki autobusy: 54, 65, 66, 71, 77, A, B, C, D. Ponieważ rozważana jest obecnie również koncepcja rozdwojenia linii tramwajowej, tu byłoby najlepsze miejsce na to: w prawo ulicami Handlową i Chłopską na Bukowe, w lewo na Słoneczne i Majowe.
Niestety Yanchez ma racje -kasa poszla w piach
1. Kto wpadl na pomysl by rozbudowywac Basen Gorniczy?
2. Kto wpadl na pomysl by zrobic petle Turkusowa zamiast wykorzystac juz istniejaca miejsce -Jasminowa Handlowa Przelotowa
3. Kto wpadl na pomysl by wywalic kupe kasy na podziemny przystanek Jasminowa? Nie trzeba by przesuwac tej nieszczesnej willi.
4. Nie wiem kto winny czy Krzystek czy jego pracownicy? Czy wszyscy razem

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty