Niemal 10 tysięcy ton (czyli mniej więcej tyle, ile 384 czołgów T-34 "Rudy 102") ważyły wyburzone elementy starego Mostu Cłowego w Szczecinie. W Gdyni powstaje teraz nowa, stalowa konstrukcja przęseł.
Będzie się ona składała z 24 segmentów, które zostaną tam połączone w dwa potężne przęsła o długości 100 metrów. Kolosy drogą morską przypłyną do Szczecina już w najbliższych tygodniach.
Wcześniej rozpoczną się prace remontowe i adaptacyjne przy istniejących filarach. Prowadzone obecnie roboty mają na celu jak najlepsze przygotowanie istniejących podpór przeprawy na przyjęcie nowej, stalowej konstrukcji nośnej obiektu. Most, według planu, ma być przejezdny w połowie wakacji, tuż przed finałem regat The Tall Ships Races.
Wcześniej rozpoczną się prace remontowe i adaptacyjne przy istniejących filarach. Prowadzone obecnie roboty mają na celu jak najlepsze przygotowanie istniejących podpór przeprawy na przyjęcie nowej, stalowej konstrukcji nośnej obiektu. Most, według planu, ma być przejezdny w połowie wakacji, tuż przed finałem regat The Tall Ships Races.