Pacjenci powinni znać swoje prawa, umieć je egzekwować, a dzięki temu - móc dotrzeć do lekarzy specjalistów - mówili goście magazynu "Radio Szczecin na Wieczór". Tematem rozmowy była nowa, bezpłatna infolinia Rzecznika Praw Pacjenta i organizacji pacjentów.
Dzięki tej współpracy, chorzy będą mogli otrzymać kompleksowe wsparcie ze strony ekspertów - mówiła Marzanna Bieńkowska, zastępca dyrektora Departamentu Postępowań Wyjaśniających Biura Rzecznika Praw Pacjenta.
- To jest dobry początek do otwarcia drogi dla pacjentów, by mogli uzyskać informacje, zresztą nie tylko prawne - zaznaczyła Marzanna Bieńkowska.
Dagmara Samselska z Unii Stowarzyszeń Chorych na Łuszczycę dodawała, że celem jest poszerzanie wiedzy pacjentów na temat przysługujących im praw, dzięki czemu będą mogli z nich korzystać w większym stopniu niż dotychczas.
- Gdyby prawa pacjenta były realizowane we właściwym stopniu, to nie byłoby problemu z dotarciem do właściwych ekspertów czy dotarciem do wiedzy merytorycznej - oceniła Dagmara Samselska.
W ramach projektu "Łączy nas pacjent", na infolinii dyżurują specjaliści z różnych dziedzin oraz eksperci Biura Rzecznika Praw Pacjenta. Infolinia działa w dni robocze między godziną 8 a 20 pod numerem 800-190-590.
- To jest dobry początek do otwarcia drogi dla pacjentów, by mogli uzyskać informacje, zresztą nie tylko prawne - zaznaczyła Marzanna Bieńkowska.
Dagmara Samselska z Unii Stowarzyszeń Chorych na Łuszczycę dodawała, że celem jest poszerzanie wiedzy pacjentów na temat przysługujących im praw, dzięki czemu będą mogli z nich korzystać w większym stopniu niż dotychczas.
- Gdyby prawa pacjenta były realizowane we właściwym stopniu, to nie byłoby problemu z dotarciem do właściwych ekspertów czy dotarciem do wiedzy merytorycznej - oceniła Dagmara Samselska.
W ramach projektu "Łączy nas pacjent", na infolinii dyżurują specjaliści z różnych dziedzin oraz eksperci Biura Rzecznika Praw Pacjenta. Infolinia działa w dni robocze między godziną 8 a 20 pod numerem 800-190-590.