Do majówki remont torowiska na odcinku od Mostu Długiego do Basenu Górniczego będzie skończony - powiedział Radiu Szczecin wykonawca robót, firma Energopol. Już po raz drugi wymienia tam pękające spawy.
Jak zapewnia dyrektor techniczny Energopolu - Jerzy Geniusz: "tym razem nie będzie kolejnych opóźnień choć poprawki mogą się zdarzyć".
- Najpierw torowisko się betonuje, dopiero potem asfalt. Po tym betonie nie powinno się jeździć przez 12 godzin. Tramwaje nie robią krzywdy, ale kiedy przejedzie autobus i wjedzie w to kołem, to musimy poprawiać - mówi Geniusz.
Po zakończeniu robót miasto będzie wnioskować o przedłużenie gwarancji - mówi Hanna Pieczyńska z Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego.
- Po odbiorze wszystkich elementów, które zostały wykonane przez firmę Energopol, będziemy oczekiwać od wykonawcy przedłużenia gwarancji o kolejne 3 lata - tłumaczy Pieczyńska.
Budowa oddanego do użytku w 2015 roku torowiska kosztowała około 80 milionów złotych. W styczniu 2016 tory i spawy zaczęły pękać a tramwaje nie mogły po nich jeździć. Energopol naprawił wtedy prawie 100 spoin metodą elektryczną. Teraz na żądanie miasta robi to ponownie w technologii termitowej.