Kolejna przeprawa łącząca centrum z Łasztownią to konieczność - mówili goście "Kawiarenki politycznej". Zgodnie z zapowiedzią na początku przyszłego roku miasto ogłosi przetarg na budowę Mostu Kłodnego.
- Co do zasadności budowy mostu i zmian na Łasztowni i w rejonie Międzyodrza nie ma wątpliwości, ale co do wyglądu nowego układu komunikacyjnego już tak - ocenił Piotr Czypicki ze Szczecińskiego Ruchu Miejskiego. - Ten układ drogowy jest zdecydowanie rozdmuchany i nieprzystający do nowoczesnego miasta.
Projektowanie tego jak "po nowemu" ma wyglądać dojazd na Łasztownię trwało trzy lata - mówił z kolei zastępca prezydenta Szczecina Michał Przepiera. Jak stwierdził jest to przemyślana koncepcja.
- Będziemy wkrótce przedstawiać ten projekt w szczegółach, kiedy złożymy wniosek do Warszawy. W czerwcu składamy wniosek, a w lipcu pokazujemy, natomiast okres wakacyjny nie jest korzystny do tego, żeby informować - dodał Przepiera.
Most Kłodny powinien powstać do 2022 roku. Ma przez niego przejeżdżać tramwaj. Oprócz niego w planie jest m.in. budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Energetyków z ul. Floriana. Szacunkowy koszt inwestycji to ponad 350 milionów złotych.
Budowa dróg w rejonie Międzyodrza i przeprawy ma być dofinansowana w kwocie 100 milionów złotych przez Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju - przypomniał przewodniczący klubu Prawa i Sprawiedliwości w szczecińskiej radzie miasta Maciej Kopeć.
Co do zasadności budowy mostu i zmian na Łasztowni i w rejonie Międzyodrza nie ma wątpliwości, ale co do wyglądu nowego układu komunikacyjnego już tak - ocenił Piotr Czypicki ze Szczecińskiego Ruchu Miejskiego.