200 stacji do ładowania elektrycznych aut do końca 2020 roku ma powstać w Szczecinie. Zgodnie z ustawą o elektromobilności i paliwach alternatywnych, do tego czasu w całej Polsce ma powstać około 6 tysięcy takich punktów.
W Szczecinie jest zarejestrowanych zaledwie 80 samochodów elektrycznych. - I prawdopodobnie nieprędko się to zmieni - ocenia Marek Młodożeniec, ekspert motoryzacyjny i biegły sądowy w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego. - Dopóki będą takie ceny tych samochodów, i nie mówię o tych bardzo małych, które można kupić poniżej 100 tys. złotych. Większość to są kwoty 140-160 tys. złotych i więcej za zakup samochodów. To poza zasięgiem zwykłego Kowalskiego, pozwalają sobie na to nieliczni.
W Szczecinie, bezpłatne ładowarki są przy ulicach: Felczaka, Klonowica oraz Przerwy-Tetmajera. Po mieście jeździ niecały tysiąc hybrydowych aut.
200 stacji do ładowania elektrycznych aut do końca 2020 ma powstać w Szczecinie. Zgodnie z ustawą o elektromobilności i paliwach alternatywnych do tego czasu w całej Polsce ma powstać około 6 tysięcy takich punktów. - Dostosowujemy się - tłumaczył w naszy
Dodaj komentarz 2 komentarze
Prawda jest taka, że obecnie najtańszy pełnowymiarowy samochód elektryczny (nie hybrydowy) kosztuje ponad 94.000 zł, gdy cena jego benzynowego odpowiednika zaczyna się poniżej 30.000 zł, a dodatkowo jest ponad metr dłuższy i ma prawie dwa razy większy bagażnik.
Ponadto, dodatkowe punkty w Szczecinie znajdują się przy: ul. Partyzantów (Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej), ul. Golisza (parking Leroy Merlin), ul. Szymborska 18 (Garo), ul. Struga (salony Nissan), rondo Hakena (salony Nissan).
Do tego stanowisko na parkingu Kaskady, przy hotelu Park (raczej dla klientów) oraz na parkingu Manhattanu.
www.plugshare.com - 14 stacji ładowania