Częściowe lub całkowite ograniczenie ruchu samochodów - to propozycje zmian na Placu Orła Białego w Szczecinie. Koordynator prototypowania przedstawił we wtorek w siedzibie Rady Osiedla Stare Miasto dwa rozwiązania.
Zmiany są dwuetapowe. Pierwsze będą wprowadzone po Jarmarku Jakubowym, czyli od 27 czerwca i potrwają do końca sierpnia - mówi urbanista Paweł Jaworski, koordynator prototypowania.
- Dotyczy to zamknięcia dla ruchu samochodowego i dla parkowania wlotu od strony ul. Grodzkiej po stronie wschodniej, zamknięcia wlotu od Końskiego Kieratu i od Staromłyńskiej, dopuszczenia ruchu i parkowania na fragmencie zachodnim placu, tam gdzie są banki i Akademia Sztuki - powiedział Jaworski.
Drugi z wariantów zagospodarowania to wrzesień i zamknięcie całego placu dla ruchu samochodowego i parkowania. Ostateczna wersja rozwiązania ma być znana 28 czerwca, a w listopadzie poznamy wiążący harmonogram działań.
Urzędnicy na koniec stycznia rozstrzygnęli konkurs architektoniczny na projekt placu, jednak koncepcja i sposób wyłaniania zwycięzcy spotkały się z falą krytyki. Miasto unieważniło konkurs i zapadła decyzja, że ostateczny kształt tego miejsca, wyłonią testy różnych pomysłów na placu, czyli tzw. prototypowanie.
- Dotyczy to zamknięcia dla ruchu samochodowego i dla parkowania wlotu od strony ul. Grodzkiej po stronie wschodniej, zamknięcia wlotu od Końskiego Kieratu i od Staromłyńskiej, dopuszczenia ruchu i parkowania na fragmencie zachodnim placu, tam gdzie są banki i Akademia Sztuki - powiedział Jaworski.
Drugi z wariantów zagospodarowania to wrzesień i zamknięcie całego placu dla ruchu samochodowego i parkowania. Ostateczna wersja rozwiązania ma być znana 28 czerwca, a w listopadzie poznamy wiążący harmonogram działań.
Urzędnicy na koniec stycznia rozstrzygnęli konkurs architektoniczny na projekt placu, jednak koncepcja i sposób wyłaniania zwycięzcy spotkały się z falą krytyki. Miasto unieważniło konkurs i zapadła decyzja, że ostateczny kształt tego miejsca, wyłonią testy różnych pomysłów na placu, czyli tzw. prototypowanie.
Dodaj komentarz 3 komentarze
"testy różnych pomysłów" jednej i tej samej osoby.
Zagospodarowanie placu - bez powiązania tego z żadną inną częścią miasta... :(
Dlaczego Szczecin jest "robiony" tak po kawałeczku???
Oczywiście częściowe lub całkowite ograniczenie ruchu, ale pod warunkiem wybudowania parkingu pod powierzchnią placu.
Odnoszę wrażenie, że te całe prototypowanie służy tylko temu, aby ktoś "przytulił" grube pieniądze, za robienie tego samego co było i o czym od kilku lat mówi miasto, jedyną słuszną koncepcją byłoby rozkopanie całego placu, zrobienie pod nim parkingu podziemnego - płatnego, a na samym placu zrobienie miejsca tylko dla ruchu pieszego z dużą ilością zieleni(drzewa, trawa), Pozostawić jedynie przejazd dla samochodów ulicą Grodzką i Koński Kierat, z tym, że wjazd i wyjazd z podziemnego parkingu zrobić od ulicy Grodzkiej. Najlepsze rozwiązanie, ale i pewnie najbardziej kosztowne.