Trzy inwestycje w ramach "Modernizacji toru wodnego Świnoujście - Szczecin do głębokości 12,5 m" - uzyskały pozwolenie na budowę.
Wojewoda zachodniopomorski Tomasz Hinc podpisał decyzje zezwalające na: budowę dwóch sztucznych wysp na obszarze morskich wód wewnętrznych, przebudowę naturalnych nieumocnionych skarp brzegowych oraz budowę stałego oznakowania nawigacyjnego wzdłuż toru wodnego Świnoujście - Szczecin na Zalewie Szczecińskim.
Pierwsza decyzja dotyczy budowy wysp wraz z przystaniami dla statków, które będą pełniły rolę tzw. pola refulacyjnego, czyli terenu na wydobywany urobek podczas budowy toru.
Druga decyzja dotyczy przebudowy skarp na lądzie powstałych w wyniku poszerzenia toru wodnego.
Na podstawie trzeciej decyzji wojewody w nowych lokalizacjach powstanie 13 znaków nawigacyjnych.
Pierwsza decyzja dotyczy budowy wysp wraz z przystaniami dla statków, które będą pełniły rolę tzw. pola refulacyjnego, czyli terenu na wydobywany urobek podczas budowy toru.
Druga decyzja dotyczy przebudowy skarp na lądzie powstałych w wyniku poszerzenia toru wodnego.
Na podstawie trzeciej decyzji wojewody w nowych lokalizacjach powstanie 13 znaków nawigacyjnych.