Budowa głębokowodnego terminalu kontenerowego w Świnoujściu to absolutna konieczność - mówił w "Rozmowach pod krawatem" Krzysztof Urbaś, prezes Zarządu Portów Szczecin-Świnoujście.
Trwa przetarg na operatora, zainteresowanych jest 10 podmiotów, otwarcie ofert odbędzie się 9 listopada.
Krzysztof Urbaś zwracał uwagę, że stocznie w Chinach pracują pełną parą i nie zabraknie statków do wyładunku.
- W kontenerach w handlu globalnym transportuje się dziś około 95 procent drobnicy, ładunków drobnicowych. Na praktycznie wszystkich szlakach na świecie. Świnoujście ma modelową lokalizację. Myśląc przestrzenią, Świnoujście jest położone w bardzo interesującym miejscu, jeśli chodzi o połączenia komunikacyjne, transportowe - tłumaczył Urbaś.
Prezes Zarządu Portów Szczecin-Świnoujście jest przekonany, że znajdzie się operator, który zainwestuje ponad 2 i pół miliarda złotych w budowę terminalu kontenerowego. I to on - mówił Urbaś - zmierzy się z konkurencją ze strony portów niemieckich.
Krzysztof Urbaś zwracał uwagę, że stocznie w Chinach pracują pełną parą i nie zabraknie statków do wyładunku.
- W kontenerach w handlu globalnym transportuje się dziś około 95 procent drobnicy, ładunków drobnicowych. Na praktycznie wszystkich szlakach na świecie. Świnoujście ma modelową lokalizację. Myśląc przestrzenią, Świnoujście jest położone w bardzo interesującym miejscu, jeśli chodzi o połączenia komunikacyjne, transportowe - tłumaczył Urbaś.
Prezes Zarządu Portów Szczecin-Świnoujście jest przekonany, że znajdzie się operator, który zainwestuje ponad 2 i pół miliarda złotych w budowę terminalu kontenerowego. I to on - mówił Urbaś - zmierzy się z konkurencją ze strony portów niemieckich.