W południe uroczyste otwarcie, później przejadą pierwsze samochody. Dwa i pół roku, po pierwszej planowanej dacie ukończenia, wreszcie kierowcy będą mogli przejechać obwodnicą Wałcza na krajowej 10.
Pierwszy wykonawca prac Energopol Szczecin najpierw wynegocjował przesunięcie zakończenia inwestycji o rok, później wyszły na jaw finansowe problemy firmy. Jesienią ubiegłego roku GDDKiA odstąpiła od umowy z Energopolem, prace na trasie głównej obwodnicy dokończyła firma PORR S.A., pozostałe roboty wykonał Budimex oraz firmy z Drawska Pomorskiego i Wałcza.
Na trasie powstało 13 wiaduktów, 2 mosty i 4 wiadukty ekologiczne. Największymi obiektami są dwie estakady, o długości niemal 300 metrów. Wartość całej inwestycji to ponad 650 milionów złotych.
Dwujezdniowa droga o długości prawie 18 km pozwoli na wyprowadzenie z miasta ruchu tranzytowego. Każdej doby przez Wałcz przejeżdża około 15 tys. pojazdów, w tym prawie 3 tys. ciężarówek.
Na trasie powstało 13 wiaduktów, 2 mosty i 4 wiadukty ekologiczne. Największymi obiektami są dwie estakady, o długości niemal 300 metrów. Wartość całej inwestycji to ponad 650 milionów złotych.
Dwujezdniowa droga o długości prawie 18 km pozwoli na wyprowadzenie z miasta ruchu tranzytowego. Każdej doby przez Wałcz przejeżdża około 15 tys. pojazdów, w tym prawie 3 tys. ciężarówek.