Od wtorku pojedziemy dwoma pasami drogi ekspresowej S3: ze Szczecina do rozjazdu na Kamień Pomorski.
W obecności Ministra Infrastruktury Andrzeja Adamczyka droga zostanie otwarta. To w sumie 44 kilometry nowej drogi.
- Część, od Goleniowa do Rzęśnicy była dostosowywana do parametrów drogi ekspresowej, zlikwidowano kolizyjne skrzyżowania. Natomiast ten drugi fragment, 22-kilometrowy, jest to całkowicie nowa budowa, nowym śladem, choć idzie wzdłuż starego przebiegu DK3 - tłumaczy Łukasz Lendner z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Szczecinie.
Jeszcze kilkanaście lat temu nikt nie wierzył, że się uda - dodaje poseł PiS, Michał Jach.
- 15 lat temu, gdy zaczynaliśmy ją budować, kiedy parlamentarzyści z zachodniopomorskiego wytężali wszystkie siły, żeby to wpisać do priorytetów rządu - nikt nie wierzył. Cieszę się, że można. I pokazujemy: jak jest wielka determinacja, bardzo chcesz, starasz się, jesteś konsekwentny, to osiągniesz - podkreślił.
Ostatnim brakującym fragmentem drogi ekspresowej S3 na Pomorzu Zachodnim jest odcinek od Świnoujścia do obwodnicy Troszyna. Ten ponad 30-kilometrowy odcinek ma być gotowy w połowie 2024 roku.
- Część, od Goleniowa do Rzęśnicy była dostosowywana do parametrów drogi ekspresowej, zlikwidowano kolizyjne skrzyżowania. Natomiast ten drugi fragment, 22-kilometrowy, jest to całkowicie nowa budowa, nowym śladem, choć idzie wzdłuż starego przebiegu DK3 - tłumaczy Łukasz Lendner z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Szczecinie.
Jeszcze kilkanaście lat temu nikt nie wierzył, że się uda - dodaje poseł PiS, Michał Jach.
- 15 lat temu, gdy zaczynaliśmy ją budować, kiedy parlamentarzyści z zachodniopomorskiego wytężali wszystkie siły, żeby to wpisać do priorytetów rządu - nikt nie wierzył. Cieszę się, że można. I pokazujemy: jak jest wielka determinacja, bardzo chcesz, starasz się, jesteś konsekwentny, to osiągniesz - podkreślił.
Ostatnim brakującym fragmentem drogi ekspresowej S3 na Pomorzu Zachodnim jest odcinek od Świnoujścia do obwodnicy Troszyna. Ten ponad 30-kilometrowy odcinek ma być gotowy w połowie 2024 roku.
- Część, od Goleniowa do Rzęśnicy była dostosowywana do parametrów drogi ekspresowej, zlikwidowano kolizyjne skrzyżowania. Natomiast ten drugi fragment, 22-kilometrowy, jest to całkowicie nowa budowa, nowym śladem, choć idzie wzdłuż starego przebiegu DK3 - tłumaczy Łukasz Lendner z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Szczecinie.
- 15 lat temu, gdy zaczynaliśmy ją budować, kiedy parlamentarzyści z zachodniopomorskiego wytężali wszystkie siły, żeby to wpisać do priorytetów rządu - nikt nie wierzył. Cieszę się, że można. I pokazujemy: jak jest wielka determinacja, bardzo chcesz, starasz się, jesteś konsekwentny, to osiągniesz - podkreślił.