Stocznia Remontowa Shipbuilding z Gdańska wybuduje statek pożarniczy dla szczecińskiego portu. Będzie to Strażak-28. W środę podpisano umowę na to zadanie.
- Nowa jednostka tego typu jest potrzebna z powodu inwestycji w porcie - mówi
Krzysztof Urbaś, prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
- W związku z tym, że rozbudowujemy LNG. Tak się składa, że w tym półroczu remonty klasowe przechodzą praktycznie wszystkie nasze jednostki, czyli także posiadane przez nas Strażaki-24 i -26 oraz Hydrograf-4. Musimy myśleć o przyszłości, a przyszłością jest właśnie budowa nowej jednostki pływającej, która będzie nosiła nazwę Strażak-28 - tłumaczy Urbaś.
- To nowoczesna jednostka, bardzo zautomatyzowana. Strażak będzie miał mniej niż 30 metrów długości - mówi Dariusz Jaguszewski, członek zarządu Stoczni Remontowej Shipbuilding. - Będzie wyposażona w dwa zestawy układów gaśniczych, pompy, systemy transportu tego medium i dwa systemy monitorów zarejestrowane na jednostce.
Jednostka kosztuje 40 mln złotych, z czego 35 to środki z Unii Europejskiej. Nowy "Strażak-28" ma być gotowy w październiku 2022 roku.
Krzysztof Urbaś, prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
- W związku z tym, że rozbudowujemy LNG. Tak się składa, że w tym półroczu remonty klasowe przechodzą praktycznie wszystkie nasze jednostki, czyli także posiadane przez nas Strażaki-24 i -26 oraz Hydrograf-4. Musimy myśleć o przyszłości, a przyszłością jest właśnie budowa nowej jednostki pływającej, która będzie nosiła nazwę Strażak-28 - tłumaczy Urbaś.
- To nowoczesna jednostka, bardzo zautomatyzowana. Strażak będzie miał mniej niż 30 metrów długości - mówi Dariusz Jaguszewski, członek zarządu Stoczni Remontowej Shipbuilding. - Będzie wyposażona w dwa zestawy układów gaśniczych, pompy, systemy transportu tego medium i dwa systemy monitorów zarejestrowane na jednostce.
Jednostka kosztuje 40 mln złotych, z czego 35 to środki z Unii Europejskiej. Nowy "Strażak-28" ma być gotowy w październiku 2022 roku.
- Nowa jednostka tego typu jest potrzebna z powodu inwestycji w porcie - mówi Krzysztof Urbaś, prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
Dodaj komentarz 6 komentarzy
Jacyna i Zaremba nie walczyli o zlecenie? Tyle roboty jest? Może stępka przeszkadza? NIK już wszedł do stoczni?
A co na to "potęgi szczecińskie" pod rządami Zaręby i Jacyny_Witt???
My w Szczecinie kupujemy statek w Gdańsku ! Co za upadek !
Stocznia remontowa SCHIPBUILDING.CZY to stocznia polska z polskim kapitałem?Bo nazwa jakaś nie polska.
@Siara - siedzą cicho. Wszak ich trzepią chłopaki od Banasia!
Teraz pewnikiem szukają faktur na taśmy malarskie...
aaaaa_faktury_kupie ;)))
NOWAK siedź pan cicho ,
albo idz do pierdla !