Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
autopromocja
Zobacz
reklama
Zobacz
reklama
Zobacz
reklama
Zobacz

Fot. Grzegorz Gibas [Radio Szczecin]
Fot. Grzegorz Gibas [Radio Szczecin]
Fot. Grzegorz Gibas [Radio Szczecin]
Fot. Grzegorz Gibas [Radio Szczecin]
Fot. Grzegorz Gibas [Radio Szczecin]
Fot. Grzegorz Gibas [Radio Szczecin]
Fot. Grzegorz Gibas [Radio Szczecin]
Fot. Grzegorz Gibas [Radio Szczecin]
Budowa przekopu jest zaawanasowana prawie w 90 procentach. Ma otworzyć port w Elblągu na morze.
Wybudowane są już mosty i kończona jest właśnie śluza - mówi Magdalena Kierzkowska z Urzędu Morskiego w Gdyni.

- Gotowy jest kapitanat portu Nowy Świat, z którego będzie odbywało się sterowanie i zarządzanie całą przeprawą przez Mierzeję Wiślaną. Mamy wybudowane dwa mosty obrotowe, zbudowana już prawie całości w jest śluza. Inwestycja nabiera kształtu - dodaje Kierzkowska.

- Przy budowie portu osłonowego, który znajduje się od bałtyckiej strony Mierzei Wiślanej po raz pierwszy do wzmocnienia falochronu użyto tzw. X bloków - tłumaczy Bartosz Zabłocki, kierownik robót hydrotechnicznych.

- Każdy X blok ma swoją współrzędną XYZ. Układany jest koparkami z systemem dwuantenowym GPS, także dodatkowo ma swój numer. W przyszłości każdy X blok będziemy mogli zidentyfikować. Będziemy wiedzieli, kiedy został wyprodukowany, jak długo dojrzewał beton, kiedy został wybudowany i w którym miejscu - mówi Zabłocki.

Kolejnym etapem budowy będzie pogłębienie toru wodnego do Elbląga. Otwarcie przekopu jest planowane na lato.
- Inwestycja nabiera kształtu - dodaje Kierzkowska.
- Przy budowie portu osłonowego, który znajduje się od bałtyckiej strony Mierzei Wiślanej po raz pierwszy do wzmocnienia falochronu użyto tzw. X bloków - tłumaczy Bartosz Zabłocki, kierownik robót hydrotechnicznych.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

12345
12345
12345
Autopromocja
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty