Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
reklama
Zobacz
reklama
Zobacz
autopromocja
Zobacz
reklama
Zobacz

Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin/Archiwum]
Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin/Archiwum]
Mniejsze rozgłośnie w badaniach Kantar były niedoszacowane - mówił w programie "Radio Szczecin na Wieczór" szef Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich i prezes Radia Wnet. - Ucieszyłem się, że są dwa źródła badawcze - dodał Krzysztof Skowroński.
Krajowy Instytut Mediów opublikował właśnie pierwsze badania rynku radiowego w Polsce. KIM powstał jako odpowiedź nadawców, reklamodawców i agencji mediowych wobec pracowni Kantar, która dotychczas była jedynym podmiotem realizującym takie badania. Posiadanie dwóch źródeł informacji jest cenniejsze niż wiedza oparta tylko na jednym źródle.

- To, że był monopol na badanie rynku było czymś patologicznym. Teraz jest drugi ośrodek badawczy i zobaczymy jak się będzie sprawował - mówił Skowroński.

Krzysztof Skowroński był też dyrektorem Programu III Polskiego Radia. Jak mówił badania są potrzebne, ale...

- Generalnie rzecz biorąc jest tak, że dla kreowania i wymyślania radia żadne badania nie są potrzebne. Radio to jest wyobraźnia, radio to jest dusza, radio to jest posiadanie czegoś do powiedzenia albo chęć dowiedzenia się czegoś. A badania..., konsekwencją tego był oczywiście sukces na rynku reklamowym, ale radia zmieniły się w coś, czego nie dało się słuchać - ocenił.

Według Krajowego Instytutu Mediów Radio Szczecin jest liderem rynku radiowego w Szczecinie z wynikiem 17 proc.

Warto jednak dodać, że Radio Szczecin prawie od 10 lat także wielokrotnie w badaniach Kantar miało pierwsze miejsce w rankingu słuchalności w Szczecinie.
- To, że był monopol na badanie rynku było czymś patologicznym. Teraz jest drugi ośrodek badawczy i zobaczymy jak się będzie sprawował - mówił Skowroński.
- Generalnie rzecz biorąc jest tak, że dla kreowania i wymyślania radia żadne badania nie są potrzebne. Radio to jest wyobraźnia, radio to jest dusza, radio to jest posiadanie czegoś do powiedzenia albo chęć dowiedzenia się czegoś. A badania..., konsekwencją tego był oczywiście sukces na rynku reklamowym, ale radia zmieniły się w coś, czego nie dało się słuchać - ocenił.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

12345
reklama
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty