Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
ogłoszenie
Zobacz
reklama
Zobacz
autopromocja
Zobacz

Realizacja Maciej Papke [Radio Szczecin]
Tunel pod Odrą w ramach Zachodniej Obwodnicy Szczecina uda się wybudować taniej niż planowano. To możliwe dzięki projektantom firmy Voessing Polska i Tunnel Consult z Hiszpanii.
Łuki przeprawy zaprojektowano tak, że zmniejszono jego średnicę nie tracąc przy tym parametrów widoczności koniecznych do bezpiecznej jazdy. Tym samym nie trzeba będzie budować nowej maszyny, która wydrąży tunel. Takie tarcze wiertnicze są już bowiem na świecie.

- Im większa tarcza, tym większe koszty realizacji tej inwestycji i tym trudniejsze zdobycie takiej tarczy, bo ona musi zostać zbudowana indywidualnie pod taki tunel. Jeżeli mamy tarczę o dosyć typowym rozmiarze - nasza średnica zewnętrzna jest 14,6 - to takie tarcze są w świecie dostępne - mówi prezes Voessing Polska, Krystian Fryszkowski.

Koszt budowy całej Zachodniej Obwodnicy Szczecina - od Goleniowa do Kołbaskowa - rząd oszacował na 6 miliardów złotych. Połowę z tego ma kosztować tunel pod Odrą między Świętą a Policami.

- Tunel umożliwi pokonanie tego krótkiego dystansu, tych pięciu kilometrów, ale żeby teraz z tego miejsca znaleźć się po drugiej stronie, musielibyśmy przejechać aż 70 kilometrów. Nie tylko czas, ale i odległość i skrócenie tego dystansu świadczy o tym, jak ważna to jest inwestycja - dodaje dyr. Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Szczecinie, Łukasz Lendner.

Do tej pory rząd m.in. na badania geologiczne i projekt wydał 80 milionów złotych. Projektowanie zakończy się w przyszłym roku.

O szczegółach opowiemy w piątek w reportażu audio - wideo, który wemitujemy na naszej antenie i Facebooku, a także w TVP3 Szczecin.

Autorem reportażu ZOŚKA - ABC jest Kamil Nieradka. Za montaż i zdjęcia odpowiada Maciej Papke.
- Im większa tarcza, tym większe koszty realizacji tej inwestycji i tym trudniejsze zdobycie takiej tarczy, bo ona musi zostać zbudowana indywidualnie pod taki tunel. Jeżeli mamy tarczę o dosyć typowym rozmiarze - nasza średnica zewnętrzna jest 14,6 - to takie tarcze są w świecie dostępne - mówi prezes Voessing Polska, Krystian Fryszkowski.
- Tunel umożliwi pokonanie tego krótkiego dystansu, tych pięciu kilometrów, ale żeby teraz z tego miejsca znaleźć się po drugiej stronie, musielibyśmy przejechać aż 70 kilometrów. Nie tylko czas, ale i odległość i skrócenie tego dystansu świadczy o tym, jak ważna to jest inwestycja - dodaje dyr. Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Szczecinie, Łukasz Lendner.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

12345

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty