Strefa Czystego Transportu w Szczecinie jest potrzebna, żeby miasto mogło otrzymywać prawie 100 procent dofinansowania na zakup nowych autobusów - przekonywał w "Rozmowie pod krawatem" zastępca prezydenta Łukasz Kadłubowski.
- Poszliśmy bardzo, można powiedzieć, liberalnie, robiąc bardzo dużo wyłączeń, tak żeby ta strefa czystego transportu, jeżeli zostanie wprowadzona na bardzo ograniczonej części naszego miasta, była neutralna dla przeciętnego mieszkańca Szczecina - mówił Kadłubowski.
- Gdzie nie będzie można wjechać samochodem i jak starym? - dopytywał prowadzący rozmowę Sebastian Wierciak.
- Dzisiaj to jest stare miasto - odpowiedział Kadłubowski.
Przy czym - trwają konsultacje społeczne i możliwe, że wszyscy mieszkańcy Szczecina, nawet mieszkający na prawobrzeżu, będą mogli wjeżdżać na Stare Miasto najstarszymi samochodami - mówił Kadłubowski, żartując, że pewnie nie traktorem. Czyli mielibyśmy taką strefę bez strefy.
- Tutaj jest konkretny powód. Nie wynika u nas z ustawy, że mamy obowiązek. Ale jeżeli będziemy mieli korzyści, a bardzo znikome ograniczenia dla naszych mieszkańców, to uważam, że powinna na bardzo ograniczonym obszarze Starego Miasta być wprowadzona. Nie jest to żadne większe utrudnienie dla naszych mieszkańców, a korzyści związane z zakupem 20 autobusów, 80 milionów złotych, są tutaj bardzo realne - mówił Kadłubowski.
„Nie ma takich wytycznych - w jaki sposób ma wyglądać Strefa Czystego Transportu” - skwitował zastępca prezydenta Szczecina Łukasz Kadłubowski.
Cała "Rozmowa pod krawatem" do odsłuchania i do obejrzenia na naszej stronie na radiowym Facebooku i na YouTubie, powtórka na antenie po północy.
Zaproszenie Piotra Tolki do "Rozmowy pod krawatem" w czwartek o godz. 8.30 przyjął Radosław Kowalczyk, prezes Stoczni Szczecińskiej Wulkan.
Edycja tekstu: Michał Król
Z wypowiedzi prezydenta Kadłubowskiego wynika, że Strefa Czystego Transportu w Szczecinie będzie wręcz iluzoryczna.
Dodaj komentarz 4 komentarze
Takie strefy powinny powstać w promieniu kilometra od domu każdego włodarza miasta popierającego to rozwiązanie. Oczywiście z zadbaniem o to, aby najbliższy przystanek komunikacji był nie bliżej niż w tym promieniu. Spacer dobrze zrobi dla zdrowia i takich pomysłów.
Pic na wodę, fotomontaż
Jak zwykle obiecują w bardzo ograniczonej części miasta.. następnie uchwalą 10x większy obszar, a po roku uchwalą pół miasta... tylko dla chorej ideologii..... na którą społeczeństwo nie wydało zgody!!!!
@AntyZielony - dokładnie tak będzie. Z resztą mamy przykład z SPP - puchnie coraz bardziej. A jak już SPP za mało dochodowa - to PPN-y się robi.
Jedyny sposób, to pozabierać auta tym z magistratu i wszędzie kazać KM jeździć. Jak zobaczą jak ona działa, to się obudzą.
Mimo, że z KM i tak jest trochę lepiej niż kilka lat temu.


Radio Szczecin
