Okazuje się, że informacja o tym jak funkcjonuje urząd i jak się po nim poruszać umożliwia niesłyszącym oswojenie nieznanej dotąd przestrzeni, ośmiela do podjęcia próby samodzielnego załatwienia swoich życiowych spraw. Potwierdzeniem może być sms przytoczony na początku spotkania przez Jerzego Kałużnego Prezesa OZ PZG. Jedna z członkiń związku napisała, że udało jej się załatwić w urzędzie swoją sprawę, a obsługująca urzędniczka potrafiła się z nią porozumieć. Tak więc uczestnicy wtorkowego spotkania dowiedzieli się, gdzie mogą załatwić konkretne sprawy, które wymagają wydrukowania biletu, a kiedy można podejść bezpośrednio do stanowiska. Jak zawsze najciekawsze były pytania skierowane do prelegentek, bo pokazywały co zainteresowało niesłyszących. Kwestie związane z wyrabianiem, wymianą dowodu osobistego, co zrobić kiedy zgubi się dowód osobisty w niedzielę, także dlaczego nie można robić zdjęć do dowodu z kolczykami i czy to prawda, że po 65 roku życia otrzymuję się go na stałe. Jeden z uczestników podzielił się swoim negatywnym doświadczeniem w kontaktach z urzędem i urzędnikami Centralnej Informacji. Pomimo pokazania kartki z informacją, że jest osobą niesłyszącą i prosi o kontakt z osobą znająca język migowy, urzędniczka zlekceważyła jego prośbę i pozostawiła go w niewiedzy co do dalszego toku załatwiania sprawy. Niestety jak powiedziała Dyr. Lidia Matlak, w Centralnej Informacji często zmieniają się urzędnicy i nie uda się zagwarantować obecności osoby znającej język migowy. Natomiast jej zdaniem naganne jest odmówienie klientowi Urzędu pomocy w zrozumieniu trybu załatwiania sprawy, tym bardziej, że w BOI pracują osoby znające język migowy. Obiecała przeprowadzić rozmowę z pracownikami i przypomnieć, że klientem urzędu może być także osoba z wadą słuchu, której należy pomóc jeśli tego oczekuje. To było pierwsze spotkanie z BOI. Już w najbliższy wtorek tj. 17 września kolejni goście opowiedzą między innymi o Szczecińskiej Karcie Rodzinnej i Karcie Seniora, także pojawi się przedstawiciel Wydziału Komunikacji i odpowie na pytania kierowców.
Projekt dofinansowany ze środków PO Fundusz Inicjatyw Obywatelskich.