Państwa tzw. "starej Unii" znalazły kolejny sposób, by utrudnić życie polskim przewoźnikom, bo nasze firmy transportowe nie wycofały się z europejskiego rynku, mimo zapowiedzi wprowadzenia płacy minimalnej dla polskich kierowców. Teraz osiem krajów "starej Unii" oraz Norwegia zarzucają Polsce dumping socjalny i domagają się takiego zorganizowania pracy, aby kierowcy - po każdym tygodniu pracy - wracali do domów na prawie dwudniowy wypoczynek. O ile łatwo mogą to zrobić kierowcy niemieccy czy francuscy, to już polscy kierowcy, jadący np. do Hiszpanii nie byliby w stanie pracować zgodnie z takim przepisem, choćby z powodu odległości, jakie muszą pokonać. Nasi przewoźnicy nie negują całkowicie prawa pracowników do wypoczynku i pobytu z rodziną, ale woleliby inne rozwiązanie i o nie będą walczyć w Brukseli.
Goście:
- Sebastian Paluch - prezes Zarządu Stowarzyszenia Polskie Forum Transportu
- Krzysztof Majewicz - współwłaściciel szczecińskiej firmy transportowej Macsped
- Dr inż. Andrzej Montwiłł - z Wydziału Inżynieryjno-Ekonomicznego Transportu Akademii Morskiej w Szczecinie
- Prof. Bogusław Liberadzki - poseł Parlamentu Europejskiego


Radio Szczecin
