Za cztery lata, jeśli nic się nie wydarzy - kierowcy pojadą do Świnoujścia tunelem. W poniedziałek, w obecności członków rządu z premierem Mateuszem Morawieckim na czele - została uroczyście podpisana stosowna umowa.
Nowa przeprawa ma połączyć wyspy Uznam i Wolin. Obecnie mieszkańcy i turyści muszą korzystać z połączenia promowego, które – choć swego rodzaju atrakcja dla przyjezdnych – jest kosztowne i zawodne, szczególnie przy kiepskiej pogodzie. Wysłużone Karsibory czas byłoby odesłać na emeryturę.
Przeprawę ma wykonać austriacko-turecko-polskie konsorcjum, stronę polską reprezentuje w nim szczeciński Energopol. Inwestycja odbędzie się w systemie „zaprojektuj i wybuduj”. Jej koszt to prawie miliard złotych, z czego większość - to unijne dofinansowanie. Przeprawa będzie miała prawie 3,5 kilometra długości, z czego sam tunel pod Świną nieco ponad półtora.
O konieczności budowy stałej przeprawy w Świnoujściu mówiło się od wielu lat. I choć obietnic nie brakowało, to i na nich się kończyło. Teraz są pieniądze i jest umowa. Trzeba się tylko zmieścić w terminach, ze względu na unijne rozliczenia.
Nowa przeprawa ma połączyć wyspy Uznam i Wolin. Obecnie mieszkańcy i turyści muszą korzystać z połączenia promowego, które – choć swego rodzaju atrakcja dla przyjezdnych – jest kosztowne i zawodne, szczególnie przy kiepskiej pogodzie. Wysłużone Karsibory czas byłoby odesłać na emeryturę.
Przeprawę ma wykonać austriacko-turecko-polskie konsorcjum, stronę polską reprezentuje w nim szczeciński Energopol. Inwestycja odbędzie się w systemie „zaprojektuj i wybuduj”. Jej koszt to prawie miliard złotych, z czego większość - to unijne dofinansowanie. Przeprawa będzie miała prawie 3,5 kilometra długości, z czego sam tunel pod Świną nieco ponad półtora.
O konieczności budowy stałej przeprawy w Świnoujściu mówiło się od wielu lat. I choć obietnic nie brakowało, to i na nich się kończyło. Teraz są pieniądze i jest umowa. Trzeba się tylko zmieścić w terminach, ze względu na unijne rozliczenia.