Jest pozew Komisji Europejskiej przeciwko Polsce do Trybunału Sprawiedliwości w Luksemburgu za odmowę rejestracji aut z kierownicą po prawej stronie, przystosowanych do ruchu lewostronnego. Potwierdziły się nasze informacje sprzed kilku dni o tym, że Bruksela zakwestionowała polskie przepisy nakazujące przed rejestracją samochodu przełożenie kierownicy na lewą stronę, i uznała je za niezgodne z unijnym prawem.
Komisja Europejska podkreśliła, że skoro takie samochody są rejestrowane w innych krajach i ich właściciele nie są zmuszani do przekładania kierownicy, Polska nie może być wyjątkiem.
"Polskie prawo jest barierą dla swobodnego przepływu towarów. Niewystarczające są tłumaczenia i powoływanie się na względy bezpieczeństwa. Takie samochody nie są zagrożeniem w innych krajach i mogą tam swobodnie jeździć, nie ma więc powodu, by blokować ich rejestrację na unijnym rynku" - powiedział Polskiemu Radiu rzecznik Komisji Europejskiej Carlo Corazza.
Na względy bezpieczeństwa powołuje się polskie Ministerstwo Infrastruktury. Przedstawiciele resortu podkreślają, że kierownica po prawej stronie ogranicza pole widzenia kierowcy przy wyprzedzaniu, co jest ważnym argumentem przy niewielkim procencie dróg dwujezdniowych w Polsce. Te tłumaczenia jednak nie przekonały Komisji i sprawa znajdzie finał w Luksemburgu. Jeśli Trybunał podzieli argumenty Brukseli i uzna, że unijne prawo zostało złamane, Polska będzie musiała zmienić przepisy, w przeciwnym razie grozi jej wysoka kara finansowa. Komisja Europejska zajęła się tą sprawą kilka lat temu, zaalarmowana przez mieszkańca Kielc Grzegorza Dorobka, któremu w Polsce odmówiono rejestracji samochodu sprowadzonego z Wielkiej Brytanii z kierownicą po prawej stronie.
"Polskie prawo jest barierą dla swobodnego przepływu towarów. Niewystarczające są tłumaczenia i powoływanie się na względy bezpieczeństwa. Takie samochody nie są zagrożeniem w innych krajach i mogą tam swobodnie jeździć, nie ma więc powodu, by blokować ich rejestrację na unijnym rynku" - powiedział Polskiemu Radiu rzecznik Komisji Europejskiej Carlo Corazza.
Na względy bezpieczeństwa powołuje się polskie Ministerstwo Infrastruktury. Przedstawiciele resortu podkreślają, że kierownica po prawej stronie ogranicza pole widzenia kierowcy przy wyprzedzaniu, co jest ważnym argumentem przy niewielkim procencie dróg dwujezdniowych w Polsce. Te tłumaczenia jednak nie przekonały Komisji i sprawa znajdzie finał w Luksemburgu. Jeśli Trybunał podzieli argumenty Brukseli i uzna, że unijne prawo zostało złamane, Polska będzie musiała zmienić przepisy, w przeciwnym razie grozi jej wysoka kara finansowa. Komisja Europejska zajęła się tą sprawą kilka lat temu, zaalarmowana przez mieszkańca Kielc Grzegorza Dorobka, któremu w Polsce odmówiono rejestracji samochodu sprowadzonego z Wielkiej Brytanii z kierownicą po prawej stronie.
Zobacz także
2012-06-11, godz. 17:11
Przed Francuzami pierwszy sprawdzian
Drużyna trójkolorowych zmierzy się dziś z reprezentacją Anglii. Na ten mecz Francuzi czekają z zapartym tchem i typują, komu uda się z tego spotkania wyjść zwycięsko.
» więcej
2012-06-11, godz. 15:29
Mecz Polska-Rosja bez Szczęsnego
Bramkarz piłkarskiej reprezentacji Polski, Wojciech Szczęsny, został zawieszony na jeden mecz przez komisję dyscyplinarną UEFA. Podczas meczy otwarcia Euro 2012 z Grecją Szczęsny dostał czerwoną kartkę za faul na Dimitrisosie Sa…
» więcej
2012-06-11, godz. 07:23
"To był najlepszy mecz turnieju"
Zdaniem części fanów piłki nożnej to był nie tylko mecz wieczoru ale, jak dotąd, najlepsze spotkanie turnieju.
» więcej
2012-06-10, godz. 21:12
Gorące powitanie Duńczyków na treningu [ZDJĘCIA]
"Witamy Duński Dynamit" - takim hasłem przywitali kołobrzeżanie i turyści reprezentację Danii na otwartym treningu, który w niedzielę odbył się na stadionie miejskim w Kołobrzegu.
» więcej
2012-06-10, godz. 20:16
Włochy remisują z Hiszpanią!
Po zaciętym meczu w Gdańsku Włochy zremisowały z Hiszpanią 1:1. W drugim niedzielnym spotkaniu na EURO 2012 Chorwacja pokonała Irlandię 3:1.
» więcej