Jest pozew Komisji Europejskiej przeciwko Polsce do Trybunału Sprawiedliwości w Luksemburgu za odmowę rejestracji aut z kierownicą po prawej stronie, przystosowanych do ruchu lewostronnego. Potwierdziły się nasze informacje sprzed kilku dni o tym, że Bruksela zakwestionowała polskie przepisy nakazujące przed rejestracją samochodu przełożenie kierownicy na lewą stronę, i uznała je za niezgodne z unijnym prawem.
Komisja Europejska podkreśliła, że skoro takie samochody są rejestrowane w innych krajach i ich właściciele nie są zmuszani do przekładania kierownicy, Polska nie może być wyjątkiem.
"Polskie prawo jest barierą dla swobodnego przepływu towarów. Niewystarczające są tłumaczenia i powoływanie się na względy bezpieczeństwa. Takie samochody nie są zagrożeniem w innych krajach i mogą tam swobodnie jeździć, nie ma więc powodu, by blokować ich rejestrację na unijnym rynku" - powiedział Polskiemu Radiu rzecznik Komisji Europejskiej Carlo Corazza.
Na względy bezpieczeństwa powołuje się polskie Ministerstwo Infrastruktury. Przedstawiciele resortu podkreślają, że kierownica po prawej stronie ogranicza pole widzenia kierowcy przy wyprzedzaniu, co jest ważnym argumentem przy niewielkim procencie dróg dwujezdniowych w Polsce. Te tłumaczenia jednak nie przekonały Komisji i sprawa znajdzie finał w Luksemburgu. Jeśli Trybunał podzieli argumenty Brukseli i uzna, że unijne prawo zostało złamane, Polska będzie musiała zmienić przepisy, w przeciwnym razie grozi jej wysoka kara finansowa. Komisja Europejska zajęła się tą sprawą kilka lat temu, zaalarmowana przez mieszkańca Kielc Grzegorza Dorobka, któremu w Polsce odmówiono rejestracji samochodu sprowadzonego z Wielkiej Brytanii z kierownicą po prawej stronie.
"Polskie prawo jest barierą dla swobodnego przepływu towarów. Niewystarczające są tłumaczenia i powoływanie się na względy bezpieczeństwa. Takie samochody nie są zagrożeniem w innych krajach i mogą tam swobodnie jeździć, nie ma więc powodu, by blokować ich rejestrację na unijnym rynku" - powiedział Polskiemu Radiu rzecznik Komisji Europejskiej Carlo Corazza.
Na względy bezpieczeństwa powołuje się polskie Ministerstwo Infrastruktury. Przedstawiciele resortu podkreślają, że kierownica po prawej stronie ogranicza pole widzenia kierowcy przy wyprzedzaniu, co jest ważnym argumentem przy niewielkim procencie dróg dwujezdniowych w Polsce. Te tłumaczenia jednak nie przekonały Komisji i sprawa znajdzie finał w Luksemburgu. Jeśli Trybunał podzieli argumenty Brukseli i uzna, że unijne prawo zostało złamane, Polska będzie musiała zmienić przepisy, w przeciwnym razie grozi jej wysoka kara finansowa. Komisja Europejska zajęła się tą sprawą kilka lat temu, zaalarmowana przez mieszkańca Kielc Grzegorza Dorobka, któremu w Polsce odmówiono rejestracji samochodu sprowadzonego z Wielkiej Brytanii z kierownicą po prawej stronie.
Zobacz także
2012-06-10, godz. 14:03
Duńczycy są zachwyceni Kołobrzegiem
Warunkami w hotelu, dobrze przygotowanym stadionem, a przede wszystkim życzliwością kołobrzeżan. Tym najbardziej zadowoleni są piłkarze i trenerzy reprezentacji Danii, którzy w trakcie Euro 2012 mieszkają w Kołobrzegu.
» więcej
2012-06-09, godz. 22:51
Pierwsza niespodzianka na Euro
Dania niespodziewanie pokonała Holandię 1:0 w meczu grupy B Mistrzostw Europy w piłce nożnej, które trwają na stadionach Polski i Ukrainy.
» więcej
2012-06-08, godz. 20:00
Polska remisuje z Grecją. Wśród szczecinian emocje[ZDJĘCIA]
Wynikiem 1:1 zakończył się inauguracyjny mecz Euro 2012 między Polską a Grecją na Stadionie Narodowym w Warszawie. W szczecińskiej Strefie Kibica biało-czerwonych dopingowały setki szczecinian.
» więcej
2012-06-08, godz. 18:22
Polska-Grecja: Mamy pierwszą bramkę!!!
W 17. minucie meczu otwarcia Euro 2012 pierwszą bramkę dla biało-czerwonych strzelił Robert Lewandowski! Aktualny wynik 1:0 dla Polski!
» więcej
2012-06-08, godz. 15:07
Kibic w pracy też da radę
Cały Szczecin ogarnięty jest piłkarskim szaleństwem. Jednak nie wszyscy będą mogli oddać się dzisiaj pasji kibicowania. W czasie meczu otwarcia Euro 2012 część osób będzie musiała zostać w pracy. Działalności nie zawieszają…
» więcej