Kostium retro? Tak. Ale wygodny, bo muzyczna i literacka kultura, do której się odwołujemy, nie starzeje się. Takie zespoły, jak Postmodern Jukebox, cieszą się światową popularnością, a naszą skromniejszą ambicją, w której realizację wkładamy całe serca, jest przypominać, że i w Polsce powstawały rzeczy wyjątkowej urody – czytamy w notce prasowej Eweliny Flinty, która z kwartetem wokalnym Voice Band realizuje nagrania płyty z muzyką w stylu okresu międzywojennego XX wieku.
Wszystko zaczęło się od zespołu The Revelers – rewelersów z Nowego Jorku. Na przełomie lat 20. i 30. ubiegłego wieku popularność amerykańskiego kwintetu była tak duża, że jego nazwą zaczęto określać styl przejęty przez dziesiątki zespołów na całym świecie, wykonujących repertuar szczycących się nieskazitelnym zestrojeniem głosów oraz elegancją w geście i ubiorze. Swoich rewelersów miała i przedwojenna Rzeczpospolita (Chór Dana), i PRL (Vox). Ma ich też współczesna, III RP. To członkowie zespołu Voice Band założonego przez Arkadiusza Lipnickiego.
Z sukcesem poszerzyli około stuletnią, rewelerską formułę zapraszając do współpracy najpierw Anitę Lipnicką – siostrę Arkadiusza, potem na krótko Sonię Bochosiewicz, a ostatnio Ewelinę Flintę, dzięki której retro szyk zyskał na wyrazistości.
Wszystko zaczęło się od zespołu The Revelers – rewelersów z Nowego Jorku. Na przełomie lat 20. i 30. ubiegłego wieku popularność amerykańskiego kwintetu była tak duża, że jego nazwą zaczęto określać styl przejęty przez dziesiątki zespołów na całym świecie, wykonujących repertuar szczycących się nieskazitelnym zestrojeniem głosów oraz elegancją w geście i ubiorze. Swoich rewelersów miała i przedwojenna Rzeczpospolita (Chór Dana), i PRL (Vox). Ma ich też współczesna, III RP. To członkowie zespołu Voice Band założonego przez Arkadiusza Lipnickiego.
Z sukcesem poszerzyli około stuletnią, rewelerską formułę zapraszając do współpracy najpierw Anitę Lipnicką – siostrę Arkadiusza, potem na krótko Sonię Bochosiewicz, a ostatnio Ewelinę Flintę, dzięki której retro szyk zyskał na wyrazistości.
Teksty, które śpiewamy, to humorystyczne, eskapistyczne miniaturki na codzienne tematy: miłość, dzieci, praca, pieniądze... Utarło się przekonanie, że przedwojenne piosenki to królestwo smutku i taniego sentymentalizmu, a to jednak jest nic innego, jak opis zabawnego, inteligentnego, prowadzonego z klasą flirtu. Kwintesencja radości życia – stwierdził Arkadiusz Lipnicki.
Fernando do słów Jerzego Jurandota i muzyki Henryka Warsa w wykonaniu Eweliny i Voice Bandu pochodzi z przedwojennej komedii „Papa się żeni” z 1936 roku, której fabularną osią są przygotowania do rewii pt. „Ewelina” z udziałem nieprzystępnej diwy Miry Stelli. Natomiast Ewelina/Tyle wdzięku z tego samego widowiska są misternie zaaranżowanymi przez Urszulę Borkowską dwoma piosenkami, będącymi hołdem dla słynących z profesjonalizmu, poczucia humoru i autoironii polskich legend estrady, filmu i kabaretu: Miry Zimińskiej-Sygietyńskiej (1901-1997) i Danuty Rinn (1936-2006).
Fernando do słów Jerzego Jurandota i muzyki Henryka Warsa w wykonaniu Eweliny i Voice Bandu pochodzi z przedwojennej komedii „Papa się żeni” z 1936 roku, której fabularną osią są przygotowania do rewii pt. „Ewelina” z udziałem nieprzystępnej diwy Miry Stelli. Natomiast Ewelina/Tyle wdzięku z tego samego widowiska są misternie zaaranżowanymi przez Urszulę Borkowską dwoma piosenkami, będącymi hołdem dla słynących z profesjonalizmu, poczucia humoru i autoironii polskich legend estrady, filmu i kabaretu: Miry Zimińskiej-Sygietyńskiej (1901-1997) i Danuty Rinn (1936-2006).
Utwory dostępne są we wszystkich serwisach streamingowych, a teledyski zostały zrealizowane w warszawskim Teatrze Kamienica wg scenariusza i w reżyserii Macieja Michalskiego Archona.
Polecam obejrzenie ich, jak i wysłuchanie wywiadu z Eweliną Flintą oraz Arkadiuszem Lipnickim o pracy nad kompozycjami, które zostaną wydane na płycie przez Agencję Muzyczną Polskiego Radia.
Polecam obejrzenie ich, jak i wysłuchanie wywiadu z Eweliną Flintą oraz Arkadiuszem Lipnickim o pracy nad kompozycjami, które zostaną wydane na płycie przez Agencję Muzyczną Polskiego Radia.
W nagraniu udział wzięli:
• Ewelina Flinta – śpiew
• Ewelina Flinta – śpiew
• Arkadiusz Lipnicki – tenor
• Tomasz Warmijak – tenor
• Grzegorz Żołyniak – baryton
• Piotr Widlarz – bas
• Wacław Turek – akordeon
• Wojciech Gumiński – kontrabas