W nocy na soboty na niedzielę w Hollywood zostaną rozdane filmowe Oscary. W tym roku na święto filmu Polacy będą patrzeć przede wszystkim poprzez pryzmat "Zimnej Wojny" Pawła Pawlikowskiego i nominacji w trzech kategoriach: "najlepszy film zagraniczny", "najlepszy reżyser" i "zdjęcia".
Polska produkcja od wielu miesięcy promowana jest w Stanach Zjednoczonych i można ją zobaczyć w wielu częściach USA - nie tylko w kinach niezależnych.
W listopadzie "Zimna Wojna" Pawła Pawlikowskiego zdobyła nagrodę "Złotych Zębów Kamery" podczas prestiżowego Festiwalu Filmów Polskich w Ameryce, który od 30 lat odbywa się w Chicago. To największy pokaz polskiego kina za granicą. Organizatorzy tego wydarzenia już wtedy podkreślali, że robią wszystko, aby "Zimną Wojnę" znacząco promować w amerykańskim środowisku filmowym.
- Amazon włożył bardzo dużo pieniędzy w promocję "Zimnej wojny" wykupując reklamy w branżowych czasopismach; rzeczywiście - pokazywał ten film w dużo większej ilości kin, niż to miało miejsce w przypadku filmu "Ida" Pawła Pawlikowskiego - zauważa krytyk filmowy z Chicago, członek prestiżowego stowarzyszenia krytyków filmowych z tego miasta, Zbigniew Banaś.
W Los Angeles w wielu punktach miasta można zobaczyć billboardy promujące "Zimną Wojnę".
- Gdy wysiadłem na lotnisku w Los Angeles i jechałem do hotelu, nagle zobaczyłem billboard "Zimnej wojny" w Hollywood, co mnie bardzo ucieszyło; pierwszy raz zobaczyłem billboard tutaj, w najważniejszym miejscu dla filmu - mówi Piotr Dzięcioł, prezes Opus Film, która to firma jest producentem „Zimnej wojny”.
"Zimna Wojna" za oceanem zarobiła już 4 miliony dolarów, a ewentualny sukces oscarowy może pomnożyć tę kwotę.
W listopadzie "Zimna Wojna" Pawła Pawlikowskiego zdobyła nagrodę "Złotych Zębów Kamery" podczas prestiżowego Festiwalu Filmów Polskich w Ameryce, który od 30 lat odbywa się w Chicago. To największy pokaz polskiego kina za granicą. Organizatorzy tego wydarzenia już wtedy podkreślali, że robią wszystko, aby "Zimną Wojnę" znacząco promować w amerykańskim środowisku filmowym.
- Amazon włożył bardzo dużo pieniędzy w promocję "Zimnej wojny" wykupując reklamy w branżowych czasopismach; rzeczywiście - pokazywał ten film w dużo większej ilości kin, niż to miało miejsce w przypadku filmu "Ida" Pawła Pawlikowskiego - zauważa krytyk filmowy z Chicago, członek prestiżowego stowarzyszenia krytyków filmowych z tego miasta, Zbigniew Banaś.
W Los Angeles w wielu punktach miasta można zobaczyć billboardy promujące "Zimną Wojnę".
- Gdy wysiadłem na lotnisku w Los Angeles i jechałem do hotelu, nagle zobaczyłem billboard "Zimnej wojny" w Hollywood, co mnie bardzo ucieszyło; pierwszy raz zobaczyłem billboard tutaj, w najważniejszym miejscu dla filmu - mówi Piotr Dzięcioł, prezes Opus Film, która to firma jest producentem „Zimnej wojny”.
"Zimna Wojna" za oceanem zarobiła już 4 miliony dolarów, a ewentualny sukces oscarowy może pomnożyć tę kwotę.
Zobacz także
2019-02-21, godz. 08:51
Rusza 13. Festiwal Miejsc i Podróży "Włóczykij"
To okazja do tego, aby posłuchać niecodziennych opowieści i przyjrzeć się bliżej podróżom po niemal całym świecie. W Gryfinie rozpoczyna się 13. Festiwal Miejsc i Podróży "Włóczykij".
» więcej
2019-02-21, godz. 07:49
Cyfrozaury w Technoparku Pomerania
W Technoparku Pomerania rusza nowa ekspozycja. Mowa o komputerach z poprzedniej epoki.
» więcej
2019-02-20, godz. 09:38
W nocy z niedzieli na poniedziałek 91. ceremonia wręczenia Oscarów
W niedzielę w amerykańskim Hollywood kolejny raz zostaną rozdane filmowe Oscary. Organizacja całego przedsięwzięcia kosztuje dziesiątki milionów dolarów. Przy tym wszystkim materialna wartość samych statuetek nie powala na kola…
» więcej
2019-02-18, godz. 20:03
Kasia Kowalska wystąpiła w studiu S-1 Radia Szczecin [DUŻO ZDJĘĆ]
W wersji "bez prądu" bawiła publiczność w studiu S-1 Radia Szczecin. Kasia Kowalska wystąpiła w ramach naszego cyklu "Blackout".
» więcej
2019-02-17, godz. 11:36
Nagrody filmowe w Berlinie rozdane
Wyreżyserowany przez izraelskiego twórcę Nadava Lapida film "Synonyms" otrzymał nagrodę Złotego Niedźwiedzia na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Berlinie. Żadnych nagród nie zdobył startujący w konkursie film Agnieszki Holland…
» więcej
2019-02-17, godz. 10:34
Rozdanie Oscarów w przerwie reklamowej? Jest decyzja Akademii
Amerykańska Akademia Filmowa wycofała się z kontrowersyjnej decyzji, by wręczenie Oscarów w czterech kategoriach odbyło się w przerwie reklamowej.
» więcej
2019-02-16, godz. 08:48
Światowej sławy himalaista w Szczecinie
Denis Urubko - światowej sławy himalaista - był gościem specjalnym 8. Przeglądu Filmów O! GÓRY im. Tadeusza Piotrowskiego.
» więcej
2019-02-15, godz. 07:45
Przegląd filmów O! Góry ruszył w Szczecinie
Jak wielu jest w regionie wielbicieli gór można się przekonać przychodząc na Przegląd Filmów o Górach O! GÓRY im. Tadeusza Piotrowskiego. Festiwal po raz 8. rozpoczął się w czwartek w Książnicy Pomorskiej.
» więcej
2019-02-14, godz. 15:38
Adaptacja baśni Andersena w Pleciudze [ZDJĘCIA]
"Księżniczki i ziarnko grochu" już od soboty na afiszu Teatru Lalek "Pleciuga" w Szczecinie. To adaptacja klasycznych baśni Andersena: "Świniopas” oraz „Księżniczka na ziarnku grochu”.
» więcej
2019-02-14, godz. 12:18
Akademia Sztuki rozpoczyna świętowanie Roku Moniuszkowskiego
Warsztaty dla nauczycieli, konkursy dla uczniów, spektakle oraz koncerty - to cykl wydarzeń edukacyjnych w Roku Stanisława Moniuszki, które wspólnie zorganizują Akademia Sztuki oraz Zachodniopomorskie Kuratorium Oświaty.
» więcej