Tym razem moim gościem był
Michał Azarewicz ze studia Mass Creation. Porozmawialiśmy o ich początkach, endless runnerach, grze Corridor Z i powiązanej z nim nowelce wizualnej Date Z oraz oczywiście Shing!, które na rynku azjatyckim przeszło wizualną metamorfozę. Sporo czasu poświęciliśmy ich najnowszej grze Hamster Playground (tu karta Steam), która wyjdzie 11 lipca oraz wydawnictwu We Dig Games, którego Disco Samurai prezentuje się wyjątkowo ciekawie. Zapraszam, Michał Król.
"Przygotuj się na potężną dawkę słodkości, wytrwały trening i ostrą rywalizację, gdy razem ze swoim chomikiem staniecie do wyścigu w labiryncie oraz na deskorolce – kolejne tryby rozgrywki już wkrótce! Pierwsi przekroczcie linię mety by zdobyć nagrody i smakołyki!"
"Przygotuj się na potężną dawkę słodkości, wytrwały trening i ostrą rywalizację, gdy razem ze swoim chomikiem staniecie do wyścigu w labiryncie oraz na deskorolce – kolejne tryby rozgrywki już wkrótce! Pierwsi przekroczcie linię mety by zdobyć nagrody i smakołyki!"
Jedna z najdłuższych rozmów w naszym cyklu. Łukasz Spierewka jest założycielem studia Afterburn, które na koncie ma kilka udanych gier z gatunku logiczna/puzzle. Z twórcą rozmawiałem o ich minimalizmie, złotym środku gwarantującym fun, nagrodach, całym portfolio, wypaleniu, samodzielnym wydawaniu, wpływie dzieci na pracę, problemach czy ich najnowszej produkcji Pup Champs (dodajcie ją do listy życzeń na
Steamie). Zapraszam, Michał Król.
"Mała taktyczna gra logiczna o prowadzeniu drużyny piłkarskiej składającej się z uroczych psów! Rozwiązuj zagadki, strzelaj gole, przechytrzaj wrogie drużyny i zostań mistrzem!"
"Mała taktyczna gra logiczna o prowadzeniu drużyny piłkarskiej składającej się z uroczych psów! Rozwiązuj zagadki, strzelaj gole, przechytrzaj wrogie drużyny i zostań mistrzem!"
Do rozmowy zaprosiłem Rafała Sankowskiego, szefa studia Sonka. Firma ta specjalizowała się w portach na Switcha, miała też własne dokonania, a teraz pełną parą pracują nad najnowszą produkcją Holstin (polecam obserwować na Steamie). W długiej rozmowie poruszyliśmy m.in. temat historii studia, ich dokonań, rozwoju, początkach Rafała Sankowskiego w gamedevie, pracy w piwnicy, czy oryginalnym pomyśle na kolejny tytuł w portfolio, nadziejach i wersjach pudełkowych. Zapraszam, Michał Król.
"Psychologiczny survival horror rozgrywający się w latach 90. w odosobnionym polskim miasteczku, pochłoniętym przez ohydny twór. Zwiedzaj rozkładające się miasteczko, wypytuj mieszkańców i walcz z nieludzkimi stworami, żeby znaleźć odpowiedzi i dotrzeć do prawdy."
"Psychologiczny survival horror rozgrywający się w latach 90. w odosobnionym polskim miasteczku, pochłoniętym przez ohydny twór. Zwiedzaj rozkładające się miasteczko, wypytuj mieszkańców i walcz z nieludzkimi stworami, żeby znaleźć odpowiedzi i dotrzeć do prawdy."
Na rozmowę do studia zaprosiliśmy tym razem samodzielnego, niezależnego twórcę, który po godzinach tworzy gry swojego ulubionego gatunku - tower defense.
Paweł Turaczyk ze studia kantal collective opowiedział nam o swoich początkach, trudach bycia solo developerem, zamiłowaniu do pixel artu i tym, czy da się żyć z ukochanej rozrywki. Warto wspomnieć, że w portfolio ma już wydane dwie produkcje: 1Bit Castle i Otherwar, a 19 czerwca na Steamie zadebiutuje jego kolejny tytuł 1Bit Castle Remake. Zapraszam, Michał Król.
"1BIT CASTLE REMAKE to pełna akcji gra tower-defense. Rozmieszczaj bohaterów i wybieraj odpowiednie ulepszenia, aby zwalczać hordy atakujących potworów. Ciesz się piękną pixel-artową grafiką i broń swojej fortecy w tej angażującej przygodzie z dostępnym trybem nieskończoności!"
"1BIT CASTLE REMAKE to pełna akcji gra tower-defense. Rozmieszczaj bohaterów i wybieraj odpowiednie ulepszenia, aby zwalczać hordy atakujących potworów. Ciesz się piękną pixel-artową grafiką i broń swojej fortecy w tej angażującej przygodzie z dostępnym trybem nieskończoności!"
W tym tygodniu na rozmowę zaprosiliśmy jednego z autorów niedawno wydanej gry Heading Out.
Kuba Bukała jest założycielem i szefem studia Serious Sim. W półgodzinnym wywiadzie opowiedział o ich pierwszej grze Radio Commander, aktualnej sytuacji 10-osobowego studia, branży gamedev, szeroko o premierze najnowszej produkcji Heading Out i planach na przyszłość. Zapraszam, Michał Król.
"Tylko ty, twoje auto i droga przed tobą. Pędzisz przez Stany, skupiając na sobie uwagę wszystkich. Nikt nie wie, gdzie leży koniec twej drogi – nawet ty." - opis Heading Out na Stemie.
"Tylko ty, twoje auto i droga przed tobą. Pędzisz przez Stany, skupiając na sobie uwagę wszystkich. Nikt nie wie, gdzie leży koniec twej drogi – nawet ty." - opis Heading Out na Stemie.
Studio Storm Trident znane jest głównie z konsolowych portów, ale mają też bogate własne portfolio, więc zaprosiłem do rozmowy szefa tej ekipy, Sebastiana Kijaczko. Porozmawialiśmy o genezie ich nazwy, pracownikach, wielu grach z ich dorobku, pracach nad wydanym właśnie Front Mission 2: Remake i wprowadzonych w nim zmianach, przyszłości z Night Slashers: Remake czy współpracy z Forever Entertainment. Zapraszam, Michał Król.
"Klasyczny, taktyczny RPG powraca! Druga gra z kultowej serii Front Mission po raz pierwszy będzie dostępna poza Japonią. Front Mission 2: Remake łączy cechy solidnej strategii z wciągającą, dramatyczną fabułą."
Twórcy zajmujący się VR nie gościli na naszych łamach dość często. Teraz możemy to nadrobić, bo udało się mi zaprosić
Bartłomieja Szydło, szefa krakowskiego studia Played with Fire. Rozmawialiśmy o rynku VR, popularnych platformach, współpracy z Bloober Teamem, ich debiucie pt. Stargaze, najnowszej produkcji Mixture oraz planach na przyszłość. Zapraszam, Michał Król.
"Mixture to przygodowa gra akcji w świecie fantasy, w której dwóch wrogów w konicznym sojuszu przemierza jałowe światy w poszukiwaniu odkupienia. Graj dwiema postaciami na przemian, jako mistrz alchemii Sephairos lub wygnany rycerz Sola, zarówno z perspektywy pierwszej, jak i trzeciej osoby."
"Mixture to przygodowa gra akcji w świecie fantasy, w której dwóch wrogów w konicznym sojuszu przemierza jałowe światy w poszukiwaniu odkupienia. Graj dwiema postaciami na przemian, jako mistrz alchemii Sephairos lub wygnany rycerz Sola, zarówno z perspektywy pierwszej, jak i trzeciej osoby."
Jutsu Games to nieliczny przypadek w Polsce, gdzie praktycznie każda stworzona przez nich gra to był sukces. Stoi za tym m.in. Bartek Gajewski, który lata temu założył to studio, jest jego szefem, ale też poszedł kilka kroków dalej powołując do życia firmę Games Operators. W wywiadzie porozmawialiśmy o ich najnowszej grze Infection Free Zone, chińskim "problemie", paśmie sukcesów, ale też o przyszłości, czy kilkunastogodzinnych dniach pracy. Zapraszam, Michał Król.
Infection Free Zone:
"Przejmij dowodzenie nad grupą ocalałych. Wybierz HQ, a następnie przeszukaj i zaadaptuj budynki wokół, by stworzyć samowystarczalną osadę. A gdy przyjdzie noc - broń się przed hordami zainfekowanych! Graj w dowolnym mieście na świecie, używając realnych danych geograficznych".
Infection Free Zone:
"Przejmij dowodzenie nad grupą ocalałych. Wybierz HQ, a następnie przeszukaj i zaadaptuj budynki wokół, by stworzyć samowystarczalną osadę. A gdy przyjdzie noc - broń się przed hordami zainfekowanych! Graj w dowolnym mieście na świecie, używając realnych danych geograficznych".
Darek Łęczycki stworzył w życiu wiele gier. To nie tylko szef studia Trigger Labs, które kilka miesięcy temu wydało grę Pandemic Train, to także wielki fan retro. W wywiadzie porozmawialiśmy o premierze, o kolejnej grze i planach na przyszłość, portowaniu, miłości do retro, starych konsolach Nintendo i nowych grach na Game Boy'a. Zapraszam, Michał Król.
"W grze Pandemic Train dowodzisz załogą pociągu przemierzającego postapokaliptyczne pustkowia spustoszone wojną i śmiercionośną plagą. Twoim celem jest przeżyć wystarczająco długo, by odkryć lekarstwo… lub umrzeć próbując. Los ludzkości spoczywa w twoich rękach! Rozpocznij swoją podróż już dziś!"
Recenzję The Invincible popełniłem pod koniec ubiegłego roku, ale nie było okazji porozmawiać z twórcami po premierze. Gra mi się bardzo podobała, w końcu powiązania z mistrzem Stanisławem Lemem są oczywiste, więc wywiad był na liście "do zrobienia". W końcu się udało i do rozmowy zaprosiłem Macieja Dobrowolskiego, CMO i członka zarządu Starward Industries. Wyszła z tego długa i bardzo interesująca rozmowa. Jest w niej sporo o The Invincible, Lemie, symulatorach chodzenia, narracji, atom punku, planach na rozwój gry, sprzedaży oraz planach na przyszłość. Zapraszam, Michał Król.
"The Invincible to fabularna przygoda z gatunku hard sci-fi na motywach powieści Stanisława Lema, w której potęgę ludzkości neguje tajemniczy fenomen. Odkrywaj tajemnice Regis III jako poszukująca załogi astrobiolog Yasna i dokonuj wyborów, będąc częścią atompunkowej historii pisanej przez naukę."
Zobacz także
2014-11-28, godz. 12:39
[30.11.2014] Giermasz na "szóstkę" vol.2
Ooops, znowu to zrobiliśmy... Co prawda zamiast normalnego obrazu widzimy piksele od nieustannego grania, ale czego się nie robi dla naszych słuchaczy, znowu 6 recenzji w Giermaszu. Ograliśmy więc dla Was: Assasin's Creed: Unity…
» więcej
2014-11-28, godz. 12:37
[30.11.2014] Freedom Wars [PS Vita]
Dziwna to recenzja, gdy po wyliczeniu całkiem pokaźnej liczby minusów, gra jednak dostanie dosyć wysoką ocenę. Sprawę komplikuje dodatkowo fakt, że to tytuł z Japonii - co "z definicji" odrzuca część graczy. I, połóżmy wisienkę…
» więcej
2014-11-28, godz. 12:35
[30.11.2014] LEGO Batman 3: Poza Gotham [PS 3]
Na wstępie chyba wypadałoby ogłosić szybki konkurs na "kreatywny wstęp do recenzji kolejnej gry z serii LEGO". Bo ja siedzę, siedzę - i nic mądrego wymyślić nie mogę. Oprócz czegoś w stylu, że to "klocki jakie znamy i lubimy"…
» więcej
2014-11-26, godz. 13:56
[30.11.2014] LEGO Batman 3: Poza Gotham [PS 3]
Na wstępie chyba wypadałoby ogłosić szybki konkurs na "kreatywny wstęp do recenzji kolejnej gry z serii LEGO". Bo ja siedzę, siedzę - i nic mądrego wymyślić nie mogę. Oprócz czegoś w stylu, że to "klocki jakie znamy i lubimy"…
» więcej
2014-11-25, godz. 13:31
[30.11.2014] Assasin's Creed Unity [PC]
Oczekiwania były ogromne, skrzętnie zresztą podsycane przez marketingowców z Ubisoftu. Dlatego trudno się dziwić temu, że równie ogromna afera wybuchła po premierze Assasin's Creed Unity. Poszło o stronę techniczną gry: błędy…
» więcej
2014-11-25, godz. 13:31
[30.11.2014] LEGO Batman 3: Poza Gotham [PS 3]
Na wstępie chyba wypadałoby ogłosić szybki konkurs na "kreatywny wstęp do recenzji kolejnej gry z serii LEGO". Bo ja siedzę, siedzę - i nic mądrego wymyślić nie mogę. Oprócz czegoś w stylu, że to "klocki jakie znamy i lubimy"…
» więcej
2014-11-25, godz. 13:27
[30.11.2014] Freedom Wars [PS Vita]
Dziwna to recenzja, gdy po wyliczeniu całkiem pokaźnej liczby minusów, gra jednak dostanie dosyć wysoką ocenę. Sprawę komplikuje dodatkowo fakt, że to tytuł z Japonii - co "z definicji" odrzuca część graczy. I, połóżmy wisienkę…
» więcej
2014-11-25, godz. 13:24
[30.11.2014] Freedom Wars [PS Vita]
Dziwna to recenzja, gdy po wyliczeniu całkiem pokaźnej liczby minusów, gra jednak dostanie dosyć wysoką ocenę. Sprawę komplikuje dodatkowo fakt, że to tytuł z Japonii - co "z definicji" odrzuca część graczy. I, połóżmy wisienkę…
» więcej
2014-11-16, godz. 16:52
[16.11.2014] DriveClub [PS 4]
Z idealnym wyczuciem wciskam pedał hamulca, aby nie uronić ułamków sekund przy wyjściu z zakrętu. Absolutnie nie mogę uderzyć przeciwnika przede mną, bo uszkodzenia auta zmuszą mnie do postoju w boksie i straty kolejnych pozycji…
» więcej
2014-11-16, godz. 16:41
[16.11.2014] F1 2014 [PS 3]
"Huk silników rozdzierał chłodne tego dnia powietrze, publiczność na trybunach zamarła w oczekiwaniu na moment, gdy zgasną czerwone światła i najlepsi z najlepszych, mistrzowie kierownicy, ruszą do walki na torze" - że tak poetycko…
» więcej