Nowe połączenia, wydłużony czas przejazdu, a niekiedy zastępcza komunikacja autobusowa. Tego wszystkiego mogą spodziewać się podróżni w związku z korektą rozkładu jazdy pociągów, która zostanie wprowadzona w niedzielę.
Jak mówi Mirosław Siemieniec z Polskich Linii Kolejowych, najistotniejsza zmiana będzie dotyczyła linii między Grodziskiem Mazowieckim a Warszawą.
- Tam wprowadzamy całkowite zamknięcie. Przygotowano już autobusową komunikację zastępczą - informuje Siemieniec. - Dodatkowo utrzymanych będzie ponad 90 pociągów, które będą kursowały bezpośrednio, z pominięciem stacji pośrednich, między Grodziskiem Mazowieckim a Warszawą oraz zwrotnie, czyli między Warszawą i Grodziskiem Mazowieckim.
Ponadto remontowane są też trasy między Warszawą a Lublinem i Poznaniem. - Na trasie Lublin-Warszawa, gdzie prowadzona jest modernizacja linii i wprowadzony jest objazd przez miejscowość Łuków. Również na trasie Poznań-Warszawa utrzymana jest zmieniona organizacja ruchu, która prowadzi m.in. przez Inowrocław i Gniezno - wymienia Mirosław Siemieniec.
Zmiany w organizacji ruchu i czasów przejazdów pociągów będą dotyczyły także Śląska, Małopolski, Podkarpacia i Podlasia. Kolej na remonty i budowę nowych tras do 2023 roku ma do wydania 67 miliardów złotych.
- Tam wprowadzamy całkowite zamknięcie. Przygotowano już autobusową komunikację zastępczą - informuje Siemieniec. - Dodatkowo utrzymanych będzie ponad 90 pociągów, które będą kursowały bezpośrednio, z pominięciem stacji pośrednich, między Grodziskiem Mazowieckim a Warszawą oraz zwrotnie, czyli między Warszawą i Grodziskiem Mazowieckim.
Ponadto remontowane są też trasy między Warszawą a Lublinem i Poznaniem. - Na trasie Lublin-Warszawa, gdzie prowadzona jest modernizacja linii i wprowadzony jest objazd przez miejscowość Łuków. Również na trasie Poznań-Warszawa utrzymana jest zmieniona organizacja ruchu, która prowadzi m.in. przez Inowrocław i Gniezno - wymienia Mirosław Siemieniec.
Zmiany w organizacji ruchu i czasów przejazdów pociągów będą dotyczyły także Śląska, Małopolski, Podkarpacia i Podlasia. Kolej na remonty i budowę nowych tras do 2023 roku ma do wydania 67 miliardów złotych.