Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej jest gotowe na dialog z Brukselą. Chodzi o pytania dotyczące ochrony środowiska, które Komisja Europejska zadała resortowi.
Szef resortu Marek Gróbarczyk powiedział dziennikarzom, że email Brukseli dotyczy w większości przypadków innego obszaru niż ten, na którym w ostatnich dniach wycięto drzewa. Korespondencja dotyczy między innymi prac prowadzonych w przyszłości, w tym rzeki Elbląg, zabezpieczenia fauny i flory na tym obszarze. Jak dodał minister, są też pytania dotyczące lagun, które miałyby ucierpieć.
Minister zapowiada gotowość do dialogu z unijnymi urzędnikami. Marek Gróbarczyk zapowiedział także spotkania z Komisją Europejską, których celem będzie doprecyzowanie i wyjaśnienie wątpliwości.
Kanał przez Mierzeję Wiślaną ma być gotowy w 2022 roku. Ma pomóc w rozwoju Warmii i Mazur przez umożliwienie dostępu do Bałtyku bez konieczności wpływania na wody rosyjskie.
W korespondencji wysłanej do Polski Komisja Europejska miała uznać, że sprawa jest pilna i że proponuje rozmowy na poziomie eksperckim, by uniknąć zarzutów o upolitycznienie. Komisja zainteresowała się wycinką drzew. Ma też wątpliwości, czy przekop, jak argumentują polskie władze, będzie miał nieznaczny wpływ na chroniony obszar Natura 2000. Pyta również o szczegóły dotyczące budowy sztucznej wyspy na Zalewie Wiślanym. Już wcześniej urzędnicy w Komisji mówili, że dla Brukseli to sprawa priorytetowa i że ma wątpliwości dotyczące całej inwestycji.
Minister zapowiada gotowość do dialogu z unijnymi urzędnikami. Marek Gróbarczyk zapowiedział także spotkania z Komisją Europejską, których celem będzie doprecyzowanie i wyjaśnienie wątpliwości.
Kanał przez Mierzeję Wiślaną ma być gotowy w 2022 roku. Ma pomóc w rozwoju Warmii i Mazur przez umożliwienie dostępu do Bałtyku bez konieczności wpływania na wody rosyjskie.
W korespondencji wysłanej do Polski Komisja Europejska miała uznać, że sprawa jest pilna i że proponuje rozmowy na poziomie eksperckim, by uniknąć zarzutów o upolitycznienie. Komisja zainteresowała się wycinką drzew. Ma też wątpliwości, czy przekop, jak argumentują polskie władze, będzie miał nieznaczny wpływ na chroniony obszar Natura 2000. Pyta również o szczegóły dotyczące budowy sztucznej wyspy na Zalewie Wiślanym. Już wcześniej urzędnicy w Komisji mówili, że dla Brukseli to sprawa priorytetowa i że ma wątpliwości dotyczące całej inwestycji.