Radio SzczecinRadio Szczecin » Polska i świat

Prezes UOKiK, Tomasz Chróstny wyjaśnił, że zarzuty dotyczą braku ważnych informacji, dzięki którym konsumenci mogliby uniknąć podejmowania niekorzystnych dla siebie decyzji. źródło: UOKiK
Prezes UOKiK, Tomasz Chróstny wyjaśnił, że zarzuty dotyczą braku ważnych informacji, dzięki którym konsumenci mogliby uniknąć podejmowania niekorzystnych dla siebie decyzji. źródło: UOKiK
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie wobec litewskiej spółki Vinted umożliwiającej sprzedaż przez internet. Serwis jest wykorzystywany głównie do sprzedaży ubrań i dodatków.
Prezes UOKiK, Tomasz Chróstny wyjaśnił, że zarzuty dotyczą braku ważnych informacji, dzięki którym konsumenci mogliby uniknąć podejmowania niekorzystnych dla siebie decyzji.

Powiedział, że do Urzędu trafiły skargi dotyczące m.in. blokowania pieniędzy sprzedających. Osoby te zostały w celu weryfikacji poproszone o przekazanie zdjęcia dowodu osobistego lub wyciągu z konta bankowego. Prezes UOKiKu podkreślił, że przed rozpoczęciem sprzedaży za pośrednictwem serwisu, jego użytkownicy nie byli informowani o takiej konieczności.

Drugi zarzut Prezesa UOKiK wobec Vinted dotyczy braku jasnej i czytelnej informacji dla osób kupujących za pośrednictwem serwisu. Tomasz Chróstny wyjaśnił, że chodzi o brak jasnej i czytelnej informacji dotyczącej opłaty związanej z programem ochrony kupującego.

UOKiK przypomina, że za stosowanie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów grozi kara do 10 procent rocznego obrotu przedsiębiorcy.
Prezes UOKiK, Tomasz Chróstny powiedział, że do Urzędu trafiły skargi dotyczące m.in. blokowania pieniędzy sprzedających. Osoby te zostały w celu weryfikacji poproszone o przekazanie zdjęcia dowodu osobistego lub wyciągu z konta bankowego. Prezes UOKiKu podkreślił, że przed rozpoczęciem sprzedaży za pośrednictwem serwisu, jego użytkownicy nie byli informowani o takiej konieczności. umozliwiajacej sprzedaz prze
Drugi zarzut Prezesa UOKiK wobec Vinted dotyczy braku jasnej i czytelnej informacji dla osób kupujących za pośrednictwem serwisu. Tomasz Chróstny wyjaśnił, że chodzi o brak jasnej i czytelnej informacji dotyczącej opłaty związanej z programem ochrony kupującego.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty