Od stycznia do połowy listopada spółka PKP Intercity obsłużyła 60 milionów pasażerów. Przewoźnik poinformował, że przez cały rok z jego usług skorzysta 67 milionów osób, co będzie rekordem w historii spółki.
Najwięcej pasażerów korzysta z połączeń kolejowych w czasie ferii zimowych, letnich wakacji, a także w czasie majówki. Największą popularnością cieszą się obsługiwane przez przewoźnika trasy między największymi miastami takimi, jak Warszawa, Gdańsk, Kraków i Wrocław. W okresie letniego i zimowego wypoczynku popularne są także kursy do miejscowości nad morzem i w górach.
Wiceprezes PKP Intercity Tomasz Gontarz, komentując wyniki, powiedział, że kolej jest coraz silniejszą konkurencją dla transportu samochodowego między innymi dzięki nowym kanałom sprzedaży biletów i rosnącej liczbie połączeń.
Podkreślił, że rosnące ceny paliw przyczyniają się do wzrostu zainteresowania połączeniami kolejowymi. Wiceprezes zaznaczył, że ceny biletów w PKP Intercity nie wzrosły od prawie dwóch lat.
W zeszłym roku państwowy przewoźnik obsłużył 59 milionów pasażerów, co także było historycznym rekordem.
Wiceprezes PKP Intercity Tomasz Gontarz, komentując wyniki, powiedział, że kolej jest coraz silniejszą konkurencją dla transportu samochodowego między innymi dzięki nowym kanałom sprzedaży biletów i rosnącej liczbie połączeń.
Podkreślił, że rosnące ceny paliw przyczyniają się do wzrostu zainteresowania połączeniami kolejowymi. Wiceprezes zaznaczył, że ceny biletów w PKP Intercity nie wzrosły od prawie dwóch lat.
W zeszłym roku państwowy przewoźnik obsłużył 59 milionów pasażerów, co także było historycznym rekordem.