Radio SzczecinRadio Szczecin » Polska i świat
Reklama
Zobacz
Reklama
Zobacz
Reklama
Zobacz

58 procent uczniów i studentów w trakcie swojej edukacji korzystało z narzędzi bądź aplikacji opartych na sztucznej inteligencji. źródło: https://pixabay.com/pl/8579819/JuliusH/CC0 - domena publiczna
58 procent uczniów i studentów w trakcie swojej edukacji korzystało z narzędzi bądź aplikacji opartych na sztucznej inteligencji. źródło: https://pixabay.com/pl/8579819/JuliusH/CC0 - domena publiczna
58 procent uczniów i studentów w trakcie swojej edukacji korzystało z narzędzi bądź aplikacji opartych na sztucznej inteligencji.
Tak wynika z raportu "Polska edukacja w cieniu AI". Raport przygotowali eksperci z Collegium Da Vinci w Poznaniu oraz z poznańskiego oddziału Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego. Naukowcy badali związek między zwiększającym się znaczeniem sztucznej inteligencji a polskim systemem edukacyjnym.

Jeden z autorów raportu rektor Collegium Da Vinci, profesor Marek Zieliński mówi, że badanie łączy spojrzenia uczniów, nauczycieli oraz biznesu na wykorzystanie sztucznej inteligencji.

- Trudno wnioskować, jak będzie wyglądała przyszłość edukacji, ale to, co zanotowaliśmy, to zróżnicowana wiedza na temat narzędzi opartych na AI i aplikacji, które mogą być wykorzystywane w edukacji w badanych grupach, spojrzenie na kwestie bezpieczeństwa, związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w edukacji oraz oczekiwania pracodawców względem kompetencji, z którymi przychodzą potem absolwenci szkół - dodaje.

Doktor Konrad Maj z Uniwersytetu SWPS mówi, że są wątpliwości dotyczące tego, czy uczniowie powinni korzystać ze sztucznej inteligencji.

- Niektórzy uważają, że powinno się tego zabronić, że uczeń powinien samodzielnie myśleć - podkreśla wykładowca.

Dodaje, że sztuczna inteligencja może być partnerem ucznia w pracy domowej, może go ukierunkowywać, może mu wskazywać błędy lub recenzować jego pracę.

- Jeśli jest to wykorzystywane w taki sposób, to nie widzę w tym nic złego - mówi Konrad Maj.

Z raportu "Polska edukacja w cieniu AI" wynika, 38 procent osób uczących się wykorzystuje narzędzia AI jako wsparcie w docieraniu do informacji zamiast wyszukiwarki, 35 procent - do tłumaczenia zagranicznych tekstów na język polski, a 30 procent - do pisania tekstów.

Uczniowie i studenci wykorzystują też AI do tworzenia fragmentów lub całości prezentacji oraz jako pomoc w robieniu grafik i ilustracji.

Badanie przeprowadzono w kwietniu ubiegłego roku na grupie 2379 respondentów.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

12345
12345
Reklama
Zobacz
Autopromocja
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty