Spółka PKP Intercity zapowiada nie tylko zakup nowego taboru, ale także wzmocnienie zaplecza technicznego dla pociągów.
Podpisano właśnie umowę na budowę nowej lokomotywowni przy bocznicy Warszawa - Grochów. Powstanie tu hala do mycia pociągów i stanowiska diagnostyki.
Hala lokomotywowni będzie obiektem trzytorowym, przejazdowym i w pełni zelektryfikowanym. Zostanie wyposażona w stanowiska przeglądowe z dwupoziomowymi pomostami oraz suwnicami pomostowymi. Jej powierzchnia użytkowa wyniesie około 5500 metrów kwadratowych, a wysokość sięgnie 12 metrów.
Hala pomieści specjalistyczne stanowisko umożliwiające przegląd elektrycznych zespołów trakcyjnych o długości do 153 metrów, a także zapadnię podtorową o nośności do 10 ton, czyli urządzenie do wymiany kół, oraz stanowisko do pomiaru nacisku kół na szyny. Dodatkowo, hala mycia lokomotyw będzie przystosowana do całorocznego mycia pudeł i podwozi lokomotyw.
PKP Intercity inwestuje także w tabor. Już w tym roku pasażerowie będą mogli korzystać z kilkudziesięciu wagonów typu Combo. Są one dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, a także dla rodziców z małymi dziećmi. W ciągu najbliższych kilku lat przewoźnik wzbogaci się o kilkaset wagonów.
Nowa lokomotywownia na warszawskim Grochowie będzie gotowa w 2027 roku. Wartość inwestycji, to prawie 180 milionów złotych. Podobne zaplecze techniczne powstaje także w Przemyślu.
Edycja tekstu: Piotr Kołodziejski
Hala lokomotywowni będzie obiektem trzytorowym, przejazdowym i w pełni zelektryfikowanym. Zostanie wyposażona w stanowiska przeglądowe z dwupoziomowymi pomostami oraz suwnicami pomostowymi. Jej powierzchnia użytkowa wyniesie około 5500 metrów kwadratowych, a wysokość sięgnie 12 metrów.
Hala pomieści specjalistyczne stanowisko umożliwiające przegląd elektrycznych zespołów trakcyjnych o długości do 153 metrów, a także zapadnię podtorową o nośności do 10 ton, czyli urządzenie do wymiany kół, oraz stanowisko do pomiaru nacisku kół na szyny. Dodatkowo, hala mycia lokomotyw będzie przystosowana do całorocznego mycia pudeł i podwozi lokomotyw.
PKP Intercity inwestuje także w tabor. Już w tym roku pasażerowie będą mogli korzystać z kilkudziesięciu wagonów typu Combo. Są one dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, a także dla rodziców z małymi dziećmi. W ciągu najbliższych kilku lat przewoźnik wzbogaci się o kilkaset wagonów.
Nowa lokomotywownia na warszawskim Grochowie będzie gotowa w 2027 roku. Wartość inwestycji, to prawie 180 milionów złotych. Podobne zaplecze techniczne powstaje także w Przemyślu.
Edycja tekstu: Piotr Kołodziejski