Tylko co piąty konsument wie, że butelkę zwrotną można ponownie wykorzystać - tak wynika z badań Carlsberga. Butelek nie przyjmuje też wiele sklepów.
By zwiększyć świadomość klientów i sprzedawców, firma przygotowała kampanię społeczną pod hasłem "Weź mnie w obroty".
- W internecie są już spoty, które promują oddawanie szklanych butelek do sklepów. Działa też strona kampanii - powiedziała portalowi Newseria Jagoda Jastrzębska z Carlsberga. - Butelka zwrotna może krążyć nawet 20 razy. W Polsce krąży średnio od 8 do 12 razy.
W spocie występuje wokalista Piotr Rogucki. - Zwracając butelki można przede wszystkim przyczynić się do ochrony środowiska, a także sprawić, że będzie czysto. Do tego dochodzą oszczędności oraz dobre samopoczucie - przyznaje Rogucki.
W Danii, Finlandii, Norwegii czy Holandii konsumenci oddają do sklepów ponad 70 proc. opakowań ekologicznych. Polska plasuje się w połowie listy krajów europejskich.
- W internecie są już spoty, które promują oddawanie szklanych butelek do sklepów. Działa też strona kampanii - powiedziała portalowi Newseria Jagoda Jastrzębska z Carlsberga. - Butelka zwrotna może krążyć nawet 20 razy. W Polsce krąży średnio od 8 do 12 razy.
W spocie występuje wokalista Piotr Rogucki. - Zwracając butelki można przede wszystkim przyczynić się do ochrony środowiska, a także sprawić, że będzie czysto. Do tego dochodzą oszczędności oraz dobre samopoczucie - przyznaje Rogucki.
W Danii, Finlandii, Norwegii czy Holandii konsumenci oddają do sklepów ponad 70 proc. opakowań ekologicznych. Polska plasuje się w połowie listy krajów europejskich.


Radio Szczecin