Porty na Bałtyku podpisały porozumienie w sprawie stacji do tankowania gazu skroplonego LNG.
Wśród nich znalazło się Świnoujście i Gdańsk. Chodzi o to, aby stacje te miały podobne właściwości techniczne.
Prace nad budową sieci ma koordynować Organizacja Portów Bałtyckich. Oprócz Świnoujścia i Gdańska budową stacji na paliwo LNG są zainteresowane porty w Turku, Rydze, Kłajpedzie, Rostocku, Lubece, Trelleborgu oraz Kopenhadze.
Każda z inwestycji ma być jednak finansowana oddzielnie. Szacuje się, że jedna stacja bunkrowa gazu skroplonego kosztuje kilkadziesiąt milionów euro. Sztokholm i Tallin podpisały oddzielne porozumienie w sprawie stacji bunkrowej gazu skroplonego LNG.
Na razie rynek dla tego typu paliwa jest niewielki. Statki napędzane gazem skroplonym to, oprócz kilku dużych promów, niewielkie jednostki. Polska Żegluga Morska planuje wybudowanie dwóch takich jednostek.
Prace nad budową sieci ma koordynować Organizacja Portów Bałtyckich. Oprócz Świnoujścia i Gdańska budową stacji na paliwo LNG są zainteresowane porty w Turku, Rydze, Kłajpedzie, Rostocku, Lubece, Trelleborgu oraz Kopenhadze.
Każda z inwestycji ma być jednak finansowana oddzielnie. Szacuje się, że jedna stacja bunkrowa gazu skroplonego kosztuje kilkadziesiąt milionów euro. Sztokholm i Tallin podpisały oddzielne porozumienie w sprawie stacji bunkrowej gazu skroplonego LNG.
Na razie rynek dla tego typu paliwa jest niewielki. Statki napędzane gazem skroplonym to, oprócz kilku dużych promów, niewielkie jednostki. Polska Żegluga Morska planuje wybudowanie dwóch takich jednostek.