Kończy się rekordowy rok pod względem wydatków na budowę nowych i modernizacje starych torów w Polsce.
W 2015 r. nakłady inwestycyjne jeszcze wzrosną, ale rok później prace na torach spowolnią - donosi "Rzeczpospolita".
W tym roku kolej wydała na ten cel sześć mld zł, w grudniu dojdzie do tego jeszcze miliard, a do tego trzeba dodać jeszcze dwa miliardy na utrzymanie istniejącej sieci.
Fundusze pochodzą przede wszystkim z Unii Europejskiej.
Utrzymanie trendu wzrostowego w 2016 roku jest mało prawdopodobne - uważa Jakub Majewski, szef fundacji Pro Kolej -związek pięciu polskich przewoźników.
W tym roku kolej wydała na ten cel sześć mld zł, w grudniu dojdzie do tego jeszcze miliard, a do tego trzeba dodać jeszcze dwa miliardy na utrzymanie istniejącej sieci.
Fundusze pochodzą przede wszystkim z Unii Europejskiej.
Utrzymanie trendu wzrostowego w 2016 roku jest mało prawdopodobne - uważa Jakub Majewski, szef fundacji Pro Kolej -związek pięciu polskich przewoźników.


Radio Szczecin