Radio SzczecinRadio Szczecin » Biznes
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz

Polska Żegluga Morska i Fundusz Inwestycyjny Mars zawiesiły rozmowy w sprawie budowy dwóch promów napędzanych gazem LNG do czasu wyjaśnienia sytuacji z Polską Żeglugą Bałtycką. Fot. Łukasz Szełemej [Radio Szczecin]
Polska Żegluga Morska i Fundusz Inwestycyjny Mars zawiesiły rozmowy w sprawie budowy dwóch promów napędzanych gazem LNG do czasu wyjaśnienia sytuacji z Polską Żeglugą Bałtycką. Fot. Łukasz Szełemej [Radio Szczecin]
Polska Żegluga Morska i Fundusz Inwestycyjny Mars zawiesiły rozmowy w sprawie budowy dwóch promów napędzanych gazem LNG do czasu wyjaśnienia sytuacji z Polską Żeglugą Bałtycką.
PŻM boi się inwestować w nowe promy, gdy dojdzie do sprzedaży PŻB włoskiej grupie Grimaldi. Zdaniem niektórych ekspertów, wejście Włochów na linię do Szwecji może spowodować wojnę cenową, z kolei inwestycja w nowe promy może okazać się nieopłacalna.

Polska Żegluga Morska waha się, czy wybudować promy na gaz, gdy PŻB kupi włoski armator Grimaldi. - Trzeba będzie się głęboko zastanowić i zweryfikować, czy ta decyzja, która bazuje na bardzo dogłębnej analizie możliwości zarabiania i efektywności ekonomicznej promów, będzie zasadna - tłumaczy Paweł Szynkaruk, dyrektor PŻM.

Jak mówi Jarosław Kotarski, prezes Unity Line, Włosi mają z czego dokładać, jeżeli rozpoczną walkę na rynku na linii Świnoujście-Szwecja. - Jeżeli się zdobywa rynek, to się dumpinguje ceny. Będzie musiał pozyskać klientów - twierdzi Kotarski.

Ministerstwo Skarbu Państwa nie zakończyło procesu prywatyzacji Polskiej Żeglugi Bałtyckiej.
Relacja Grzegorza Gibasa.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty