30 mln zł do wydania przez kilka lat na wynajem pomieszczeń urzędu marszałkowskiego - taki wydatek zaplanowano w dokumentach finansowych województwa zachodniopomorskiego. Opozycja krytykuje marszałka województwa i pyta dlaczego tak dużo? Oczekuje też rozmowy o budowie nowej, własnej siedziby.
Urząd teraz nie ma swojego biurowca, wydziały są rozsiane po całym Szczecinie. Wynajem kosztuje rocznie około 4,5 mln zł.
Zdaniem opozycji, czyli radnych SLD i PiS, urząd do 2019 roku zaplanował wydatki blisko dwa razy większe.
Dariusz Wieczorek z Sojuszu wylicza, że od 2012 roku urząd wydał 20 mln na wynajem, a na kolejne lata planuje kolejne 30 mln. - Dzisiaj wydajemy pięć milionów złotych, to będziemy wydawać osiem, czyli mamy gigantyczny wzrost.
Marszałek województwa Olgierd Geblewicz tłumaczy, że wymieniona kwota zawiera nie tylko koszty wynajmu, ale także wydatki na obsługę całej administracji, przykładowo media, telefony, opłacenie ochrony itd.
Zapewnia, że koszty samego wynajmu nie wzrosną, bo umowy są wieloletnie. - Daje nam znacznie bardziej atrakcyjne stawki niż rynkowe, z opcją rozwiązania ich w przypadku skonsolidowania urzędu.
Konsolidacji, czyli przeprowadzki wszystkich wydziałów urzędu do jednej siedziby.
Budowę nowego biurowca dla urzędu wyceniono w ekspertyzie na około 80 mln zł, a za wynajem pomieszczeń przez osiem lat w sumie marszałek zapłaci 50 mln.
Zdaniem opozycji, czyli radnych SLD i PiS, urząd do 2019 roku zaplanował wydatki blisko dwa razy większe.
Dariusz Wieczorek z Sojuszu wylicza, że od 2012 roku urząd wydał 20 mln na wynajem, a na kolejne lata planuje kolejne 30 mln. - Dzisiaj wydajemy pięć milionów złotych, to będziemy wydawać osiem, czyli mamy gigantyczny wzrost.
Marszałek województwa Olgierd Geblewicz tłumaczy, że wymieniona kwota zawiera nie tylko koszty wynajmu, ale także wydatki na obsługę całej administracji, przykładowo media, telefony, opłacenie ochrony itd.
Zapewnia, że koszty samego wynajmu nie wzrosną, bo umowy są wieloletnie. - Daje nam znacznie bardziej atrakcyjne stawki niż rynkowe, z opcją rozwiązania ich w przypadku skonsolidowania urzędu.
Konsolidacji, czyli przeprowadzki wszystkich wydziałów urzędu do jednej siedziby.
Budowę nowego biurowca dla urzędu wyceniono w ekspertyzie na około 80 mln zł, a za wynajem pomieszczeń przez osiem lat w sumie marszałek zapłaci 50 mln.


Radio Szczecin