20 programów komputerowych opracowali studenci Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego na urządzenia Samsunga. To w ramach wyjątkowego programu edukacyjnego Samsung Labo.
Opracowane przez studentów aplikacje to głównie gry komputerowe, ale znalazły się też programy muzyczne i historyczne - mówi Łukasz Ochota, student z Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego. - Stworzyliśmy grę - powrót do 8-bitów, tylko na technologię Smartwatch.
Samsung Labo oprócz programowania nauczył też studentów sprzedawać swój produkt - mówi Piotr Lech wykładowca ZUT-u. - Jak sprzedać swoje aplikacji, jak założyć własny biznes i przygotować biznes plan.
Wszystkie produkty, które powstały w ramach programu edukacyjnego Samsung Labo, mają działać na produktach tej firmy. O swojej aplikacji mówi Dominik Matecki. - Robiliśmy z kolegami grę na telewizor SmartTV.
W ramach projektu ZUT zyskał doskonale wyposażoną pracownię. W sumie w programie Samsung Labo brało udział 73 studentów, w tym osiem pań. Program będzie kontynuowany.