Radio SzczecinRadio Szczecin » Biznes
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz

O pogłębienie toru wodnego z Bałtyku do Portu Handlowego w Świnoujściu apelowali armatorzy. Fot. Łukasz Szełemej [Radio Szczecin/Archiwum]
O pogłębienie toru wodnego z Bałtyku do Portu Handlowego w Świnoujściu apelowali armatorzy. Fot. Łukasz Szełemej [Radio Szczecin/Archiwum]
Największe masowce przypływają niedoładowane lub omijają port w Świnoujściu i odpływają np. do Trójmiasta, a wraz z nimi odpływają pieniądze. Przyczyną jest zbyt płytki tor wodny. Na pogłębienie czterokilometrowego odcinka potrzeba 10 mln zł - tak uważa prezes Portu Handlowego Świnoujście.
Według prezesa PHŚ Marka Kowalewskiego, dzięki pogłębieniu tego odcinka toru wodnego do Świnoujścia mogłyby zawijać duże, 300-metrowe masowce z pełnym ładunkiem.

- Zmienia się zupełnie klasa statków, która przez port Świnoujście, dzięki tej skromnej inwestycji, mogłaby być obsługiwana - mówi Kowalewski.

Teraz, jak tłumaczy Kowalewski, największe statki przypływają do portu niedoładowane. - W 2014 roku było 41 niedoładowanych statków. Nie mówię w ogóle o liczbie statków, które mogliśmy obsłużyć, a w ogóle nie mogliśmy o nie powalczyć - mówi Kowalewski.

Według prezesa, 10 mln zł to stosunkowo niewielka kwota, porównując do innych inwestycji w portach.

Jak sprawdziliśmy, np. na pogłębienie toru wodnego do Szczecina (to inna inwestycja) rząd planuje wydać 1,4 mld zł.

Nawet po zainwestowaniu tych pieniędzy, do Szczecina nie będą mogły wpływać tak duże statki, jakie przyjąłby port w Świnoujściu, gdyby zainwestowano tam 10 mln zł.

Ministerstwo Infrastruktury od trzech lat zwleka z dofinansowaniem pogłębienia czterokilometrowego odcinka toru wodnego w Świnoujściu. Według ostatnich informacji, inwestycja ma zostać zrealizowana w drugiej połowie 2016 roku.
- Zmienia się zupełnie klasa statków, która dzięki tej skromnej inwestycji, mogłaby być obsługiwana przez port Świnoujście - mówi Kowalewski.
Teraz, jak tłumaczy Marek Kowalewski prezes Portu Handlowego Świnoujście, statki o największym zanurzeniu przypływają niedoładowane lub omijają miasto.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty