Urzędnicy pomogą rozwiązać spór z bankiem albo ze SKOK-iem. Od połowy października działa w Polsce Rzecznik Finansowy. Zastąpił Rzecznika Ubezpieczonych, który zajmował się tylko sprawami ubezpieczeniowymi.
Biuro rzecznika finansowego ma szersze kompetencje - tłumaczy rzeczniczka konsumentów ze Szczecina Longina Kaczmarek.
- Doszły sprawy finansowe w takim szerokim tego słowa znaczeniu związana z bankami, parabankami, SKOKami - wyjaśnia Kaczmarek.
Gdy klient złoży reklamację np. w banku i nie będzie zadowolony z efektu pomoże rzecznik. Pisma najprawdopodobniej będzie można składać za pośrednictwem miejskiego rzecznika praw konsumentów.
- Są właśnie propozycje żeby była nawiązana na nowo ta współpraca i będziemy spawy takie od konsumentów przyjmować i pomagać w kierowaniu do tej instytucji - tłumaczy Longina Kaczmarek.
Na razie, jeśli ktoś potrzebuje pomocy rzecznika, powinien napisać do jego biura w Warszawie. Szczegóły są na stronie rf.gov.pl.
- Doszły sprawy finansowe w takim szerokim tego słowa znaczeniu związana z bankami, parabankami, SKOKami - wyjaśnia Kaczmarek.
Gdy klient złoży reklamację np. w banku i nie będzie zadowolony z efektu pomoże rzecznik. Pisma najprawdopodobniej będzie można składać za pośrednictwem miejskiego rzecznika praw konsumentów.
- Są właśnie propozycje żeby była nawiązana na nowo ta współpraca i będziemy spawy takie od konsumentów przyjmować i pomagać w kierowaniu do tej instytucji - tłumaczy Longina Kaczmarek.
Na razie, jeśli ktoś potrzebuje pomocy rzecznika, powinien napisać do jego biura w Warszawie. Szczegóły są na stronie rf.gov.pl.


Radio Szczecin