Radio SzczecinRadio Szczecin » Biznes
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz

Rzeczniczka konsumentów ze Szczecina Longina Kaczmarek reprezentuje ponad 300 osób, które domagają się zwrotu kilku milionów złotych. Fot. Łukasz Szełemej [Radio Szczecin/Archiwum]
Rzeczniczka konsumentów ze Szczecina Longina Kaczmarek reprezentuje ponad 300 osób, które domagają się zwrotu kilku milionów złotych. Fot. Łukasz Szełemej [Radio Szczecin/Archiwum]
Klienci Aegon, Compensa, Generali i Open Life nie stracą majątku rezygnując z "polisolokaty". To cztery kolejne towarzystwa ubezpieczeniowe, które obniżyły opłaty likwidacyjne.
To efekt postępowań, które wytoczył ubezpieczycielom Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Chodzi o polisy na życie z lokatą. Ich właściciele, którzy wycofali pieniądze na krótko po zawarciu umowy, tracili niemal wszystko. Urzędnicy uznali, że to niezgodne z prawem i wszczęli postępowania wobec 17 ubezpieczalni.

- Ubezpieczyciele stosując opłaty likwidacyjne bezzasadnie przerzucają na klienta koszty początkowe zawarcia umowy. Groźba utraty znaczącej sumy wpłaconych środków faktycznie ogranicza możliwość wypowiedzenia umowy - podkreśla Monika Stec-Nowak z UOKiK.

Dotąd 16 z 17 towarzystw zrezygnowało albo obniżyło opłaty likwidacyjne, zwykle do 20-30 proc. zgromadzonych na koncie pieniędzy. Trwa wciąż postępowanie wobec ostatniej z firm - Skandii.

Walkę z ubezpieczalniami podjęła też szczecińska rzecznik konsumentów. Longina Kaczmarek złożyła pozwy zbiorowe przeciwko Skandii i Axie. Reprezentuje 300 osób, które chcą zwrotu opłat likwidacyjnych. Procesy jeszcze się nie rozpoczęły.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

12345
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty