Kilkadziesiąt osób, które twierdzą, że zostały oszukane przez firmę telekomunikacyjną, zgłosiło się do szczecińskiego rzecznika konsumentów. Poszkodowani - głównie starsze osoby - podpisali umowy, na podstawie których płacą teraz coraz wyższe rachunki za rozmowy telefoniczne.
Przedstawiciel firmy dzwoni do starszej osoby, podszywa się pod znanego operatora telekomunikacyjnego, np. Netię albo Orange i oferuje zmniejszenie abonamentu do 25 złotych miesięcznie.
Potem przedstawiciel firmy przychodzi do domu wybranej osoby, podsuwa do podpisania dokumenty. Klient myśli, że będzie płacił niższe rachunki. Jednak okazuje się, że podpisał nową umowę z inną firmą, a każda kolejna faktura jest kilka razy wyższa niż to obiecywano na początku.
Według miejskiego rzecznika konsumentów w Szczecinie, oszuści nie zostawiają kompletu dokumentów klientowi, jedynie formularz potwierdzający zawarcie umowy, przez to trudniej jest od niej odstąpić.
Sprawa została zgłoszona do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Oszustom grozi kara finansowa. Trwa postępowanie w tej sprawie.
Potem przedstawiciel firmy przychodzi do domu wybranej osoby, podsuwa do podpisania dokumenty. Klient myśli, że będzie płacił niższe rachunki. Jednak okazuje się, że podpisał nową umowę z inną firmą, a każda kolejna faktura jest kilka razy wyższa niż to obiecywano na początku.
Według miejskiego rzecznika konsumentów w Szczecinie, oszuści nie zostawiają kompletu dokumentów klientowi, jedynie formularz potwierdzający zawarcie umowy, przez to trudniej jest od niej odstąpić.
Sprawa została zgłoszona do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Oszustom grozi kara finansowa. Trwa postępowanie w tej sprawie.


Radio Szczecin