Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz

Naciągacze mówią, że reprezentują znane sieci telekomunikacyjne, a później okazuje się, że umowa jest podpisywana z zupełnie inną firmą. Fot. Monika Bielik [Radio Szczecin]
Naciągacze mówią, że reprezentują znane sieci telekomunikacyjne, a później okazuje się, że umowa jest podpisywana z zupełnie inną firmą. Fot. Monika Bielik [Radio Szczecin]
Umowy podpisywane w pośpiechu na przykład na działce, w mieszkaniu, a nawet przy śmietniku - przedstawiciele firm zjawiają się u starszych osób i namawiają do podpisania dokumentów "obniżających abonament telefoniczny". Najstarsza poszkodowana osoba w regionie ma 98 lat.
Naciągacze mówią, że reprezentują znane sieci telekomunikacyjne, a później okazuje się, że umowa jest podpisywana z zupełnie inną firmą. Rachunki z miesiąca na miesiąc są coraz wyższe, a za rezygnację z oferty jest kara finansowa.

W Szczecinie jest kilkadziesiąt poszkodowanych osób, w tym pani Janina.

- To jest coś strasznego, to jest oszustwo. Byłam na działce, przyszedł pan, przyniósł mi umowę. Dosłownie na śmietniku była podpisana. Stoi duży śmietnik i on mówi, że już nie będziemy wchodzić do domu, tylko pani podpisze i będzie miała pani telefon - relacjonuje pani Janina.

Jak tłumaczy Łukasz Peryt z biura rzecznika konsumentów, udowodnienie, że przedstawiciel firmy wprowadził klienta w błąd jest prawie niemożliwe.

- Skala zjawiska wskazuje, że jest dużo nieprawidłowości w informacjach podawanych ustnie. Stoją one w sprzeczności z dokumentami sygnowanymi podpisami tych ludzi, abonentów, którzy dali się wpuścić w przysłowiowe maliny - powiedział Peryt.

Klient, który nie odstąpi od umowy w ciągu czternastu dni, najczęściej płaci kilkaset złotych kary za jej zerwanie. Sprawę zgłoszono do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Trwa postępowanie.
W Szczecinie jest kilkadziesiąt poszkodowanych osób, w tym pani Janina.
Jak tłumaczy Łukasz Peryt z biura rzecznika konsumentów, udowodnienie, że przedstawiciel firmy wprowadził klienta w błąd jest prawie niemożliwe.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

12345
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty