W czwartek mieliśmy poznać firmy, które chcą wyprodukować dla województwa zachodniopomorskiego co najmniej 17 nowoczesnych składów. Otwarcie ofert w przetargu kolejny raz nie doszło do skutku.
Już po raz trzeci termin otwarcia ofert został przełożony. To pokłosie sądowej rywalizacji pomiędzy bydgoską PESĄ a Pomorzem Zachodnim. Krajowa Izba Odwoławcza kilka dni temu uwzględniła pozew producenta i nakazała zmianę zapisów przetargu. Chodzi o przepis, który mówi o tym, że każdy z oferentów musi mieć odpowiednie doświadczenie przy budowie pociągów w najnowszej - rygorystycznej - europejskiej technologii TSI. PESA nie spełniała tych kryteriów, jednak po zmianie założeń może złożyć swoją ofertę. Z uwagi na zmiany województwo wydłużyło czas otwarcia ofert do 4 lipca.
Pomorze Zachodnie zamierza na nowe pociągi wydać około ćwierć miliarda złotych. Około 85 procent będzie pochodzić z unijnego dofinansowania. Według wstępnych założeń pierwsze, nowe pociągi miałyby wyjechać na zachodniopomorskie trasy w 2017 roku.
Pomorze Zachodnie zamierza na nowe pociągi wydać około ćwierć miliarda złotych. Około 85 procent będzie pochodzić z unijnego dofinansowania. Według wstępnych założeń pierwsze, nowe pociągi miałyby wyjechać na zachodniopomorskie trasy w 2017 roku.