Radio SzczecinRadio Szczecin » Biznes
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz

Volkswagen. Fot. Konrad Nowak [Radio Szczecin/Archiwum]
Volkswagen. Fot. Konrad Nowak [Radio Szczecin/Archiwum]
Czy sprzedawcy Volkswagenów, Audi, Skód i Seatów wprowadzali klientów w błąd - sprawdza to Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Ma to związek z tzw. "aferą Volkswagena", czyli fałszowaniu pomiarów emisji spalin przez producenta samochodów.
Tymczasem w Polsce Volkswagen Group reklamował się jako ekologiczny - mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.

- Przeanalizowaliśmy reklamy, oferty i dokumentację techniczną przekazywaną konsumentom. Przedsiębiorca wskazywał w tych materiałach, że emitowane ilości szkodliwych substancji mieszczą się w limitach normy EURO V. Podkreślał też ekologiczne walory samochodów Grupy Volkswagen - tłumaczy Niechciał.

Afera Volkswagena wybuchła w 2015 roku. Amerykańska agencja ochrony środowiska odkryła, że producent montował w samochodach oprogramowanie, które sztucznie zaniżało poziom emisji spalin. W rzeczywistości wielokrotnie przewyższały normę EURO V - czyli dopuszczalny poziom emitowanych przez auta szkodliwych substancji.

Postępowanie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów może skończyć się kara finansową dla Volkswagen Group Polska.
Tymczasem w Polsce Volkswagen Group reklamował się jako ekologiczny - mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty