"Black Friday", czyli "Czarny Piątek" w Stanach Zjednoczonych przyniósł rekordową sprzedaż przez internet. Obroty sklepów internetowych były prawie o 18 procent wyższe niż przed rokiem. Takie wyniki sprzedaży dobrze wróżą amerykańskiej gospodarce.
Według firmy analitycznej Adobe Digital Insights, w "Czarny Piątek" Amerykanie wydali pięć miliardów dolarów na zakupy w 100 największych sieciach sprzedaży internetowej. W Święto Dziękczynienia sprzedaż online wyniosła 1,9 miliarda dolarów. Takie wyniki oznaczają wzrost sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym o 17,9 procent. Według ekspertów, jest to skutek usprawnienia sposobu sprzedaży przez internat, skrócenia czasu przesyłek i ułatwień zwracania towarów.
W tym roku około 40 procent zakupów online Amerykanie dokonywali za pomocą smartfonów. Wstępne dane z tradycyjnych sklepów mówią o spadku liczby klientów, ale zaledwie o 1-2 procent. Oznacza to, że wyniki całego amerykańskiego handlu w "Czarny Piątek" będą prawdopodobnie znacznie lepsze niż przed rokiem.
Prognozy te cieszą ekonomistów, ponieważ w USA popyt wewnętrzny stanowi 70 procent Produktu Krajowego Brutto. Choć w tym roku amerykańscy handlowcy przygotowali dla klientów trochę mniej atrakcyjne oferty, nadal tysiące produktów można było nabyć ze zniżkami na poziomie 50 procent lub więcej. Największą popularnością cieszyły się telewizory, konsole do gier i zabawki.