Radio SzczecinRadio Szczecin » Biznes

Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]
Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]
Polacy coraz częściej kierują się patriotyzmem gospodarczym podczas robienia zakupów. Wynika to z badań, które przeprowadzono na zlecenie Polskiej Grupy Energetycznej.
- Proces ten jednak to efekt długoletniej edukacji - mówiła w programie "Radio Szczecin na Wieczór" profesor Elżbieta Mączyńska, prezes Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego. - Bardzo szybko ludzie się przekonali, że pod kolorowym i pięknym opakowaniem nie kryje się najlepsza jakość i szybko zaczęli porównywać jakość zagranicznych produktów, zwłaszcza spożywczych z polskimi. Polskie produkty zaczęły wygrywać.

Polskie produkty nie zawsze są polskie - zwraca uwagę socjolog Joanna Szalacha-Jarmużek. - Wiele polskich marek zostało wykupionych przez zagraniczne koncerny, które dokonały, całkiem słusznie ze swoim interesem, kalkulacji, że nie opłaca się zmieniać im tych marek, bo one są na naszym rynku lubiane i cenione.

Najmłodsi konsumenci nie zwracają uwagi na pochodzenie produktu. Najczęściej robią to starsi i wykształceni. Dodajmy, że nasz patriotyzm gospodarczy objawia się głównie przy zakupie towarów spożywczych.
- Proces ten jednak to efekt długoletniej edukacji - mówi profesor Elżbieta Mączyńska, prezes Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego.
Polskie produkty nie zawsze są polskie - zwraca uwagę socjolog Joanna Szalacha-Jarmużek.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

Archiwum informacji

poniedziałek26wtorek27środa28czwartek29piątek30sobota31niedziela01poniedziałek02wtorek03środa04czwartek05piątek06sobota07niedziela08poniedziałek09wtorek10środa11czwartek12piątek13sobota14niedziela15poniedziałek16wtorek17środa18czwartek19piątek20sobota21niedziela22poniedziałek23wtorek24środa25czwartek26piątek27sobota28niedziela29poniedziałek30wtorek31środa01czwartek02piątek03sobota04niedziela05

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty